zondag 4 september 2016

Week 35

Maandag worden er heel veel aardappelen gekookt, wordt het door mijn vader geknoopte wandkleed opgehangen in de gang alsmede het sleutelhuisje dat ik afgelopen maart in Nederland heb gekocht.

Koken maar

Mooie herinnering


Dinsdagmorgen heb ik een onderonsje met de koetjes van de buurman.




Dinsdagavond worstel ik mij door de varkens heen om ze eten te geven.







Na het eten ruimen Peter en ik de garage op. Al het hout wordt gesorteerd en op de juiste plaatsen opgeborgen. Datgene waar we niets meer mee kunnen wordt opgestookt en dat ruimt dan ook weer lekker op.



woensdagmorgen

woensdagmorgen bij de varkens

Woensdagavond gaan we på lofte. Het is niet erg druk maar wel gezellig.

Donderdagochtend ben ik voorlopig voor het laatst bij de fysio en daarna rijden Femke en ik naar Tynset. We doen boodschappen en halen eten op.

Vrijdagmorgen brengen we eerst een big bag naar boven en tegen de avond rijden we met water naar boven.

Bijna klaar met vullen
Zaterdagmorgen sluiten we de waterleiding aan vanuit de oude melkkamer naar de buitenkraan bij de werkplaats. We vervangen ook een tl-balk in de varkensstal zodat we van de winter daar weer goed licht hebben. Daarnaast ruimen we wat puin op en leggen we stenen klaar voor het nieuw op te metselen muurtje.

In de middag rijden we naar Tynset en laden daar weer heel de auto vol met grornten, fruit en brood. Daarna gaan we naar Fam. van Dijk. Andre is van de week 48 jaar geworden en dat gaan we vandaag vieren. We worden verwend met heerlijke taarten, praten gezellig bij met iedereen en genieten daarna nog van heerlijke soep en brood.



Tegen acht uur rijden we weer op huis aan.

Zondag gaan we naar de kerkdienst in Holøydalen en krijgen ook daar koffie en gebak.


Emil krijgt zijn 6-jaars boek






Die middag vullen we de gaten in het weggetje zodat die ook weer even beter berijdbaar is. Peter in de tractor en ik in de kantelbak voorop.

Dan is deze week ook weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten