zondag 8 mei 2016

Konsert, verjaardag en een lach en een traan

Maandag 2 mei stappen we al vroeg in de auto omdat Peter een ontbijtvergadering heeft in Malmplassen. Hij moet er al om 08.00 uur zijn en aangezien Femke een afspraak heeft bij de dokter om 09.00 uur, rijden we gezamenlijk naar Tolga.  Daarna rijden Femke en ik naar Tynset om boodschappen te doen en tevens verf etc. te halen. Daarna terug naar Tolga om Peter op te halen en zo rijden we weer terug naar huis.

Om 16.15 uur word ik opgehaald door Ann Helen, waarna we naar Øversjødalen rijden. Daar is vanavond een optreden van de kulturskole en daar moet een en ander voor klaargezet worden. Tevens moeten we koffie zetten, taart snijden etc.
Tegen kwart voor zes komen de eerste toeschouwers en ik mag bij de kassa zitten.

Hieronder wat foto's van de deelnemers.

Even oefenen voor de voorstelling
Stein en Jens Nygård vergezeld door twee dames





Enrice Goodell














Synne Nygjelten





Het is jammer genoeg niet erg druk, maar diegene die er zijn, krijgen een leuk uurtje met muziek en zang en daarna is er genoeg koffie met taart.

Als iedereen weer op weg is naar huis, zetten wij alle tafels en stoelen weer op zijn plaats, wassen we af, ruimen alles weer in en maken we schoon.
Zo ben ik iets na negen uur weer thuis.


Dinsdag 3 mei om een uurtje of drie

Dinsdag 3 mei om een uurtje of drie

Woensdag 4 mei om 08.00 uur

Woensdag 4 mei om 08.00 uur
Peter en ik gaan die avond på lofte en ik neem weer wat eieren mee voor de verkoop.

Tegen 22.00 uur komt Strand Unicorn een bigbag met 600 kg. varkensvoer brengen en een pallet met 21 pakken zaagsel.








Hemelvaartsdag 5 mei 2016 in de vroege ochtend
Net als elke andere ochtend moeten we kippen en de varkens verzorgen en die wachten ons elke keer al op.






Even lekker drinken




Deze dag worden er drie lammetjes gebracht door Sissel. Zij zijn verstoten door hun moeder of die is gestorven en dus moeten ze met de fles worden groot gebracht. Blackie, Vlekkie en Bruintje noemen we ze in eerste instantie. We hebben een gedeelte van de stal met gaas afgezet en en hek gemaakt op wieltjes.








Femke met Blackie en ik met Bruintje



Femke met Vlekkie

Ik met Blackie







Lekker klimmen

Lekker dicht bij elkaar.

Bruintje, Blackie en Vlekkie
De lammetjes moeten regelmatig de fles hebben en deze worden gretig verorberd.

Vrijdag rijden Femke en ik naar Tynset alwaar we naar de film gaan: Mothers Day. We zijn in totaal met zijn zessen in de zaal en we genieten van een erg leuke film. 
Daarna gaan we bij de Coop fruit, groenten en brood halen voor de varkens. We hebben een afspraak met Michel Kruithof kunnen maken hiervoor. Eerst haalde Hein en Daniëlle dit op, maar aangezien zij zijn overgaan op økologisch voer, hebben wij dit over kunnen nemen.
Daarna doen we zelf nog wat boodschappen en dan gaan we weer op huis aan.

Zaterdagmorgen begin ik met het uitzoeken van alle zakken en probeer ik alles een plaatsje te geven.

Kastje vol met brood wat niet meer verkocht mag worden i.v.m. de datum
Het is een heerlijke dag en terwijl Peter en Nico met het toekomstige kippenhok bezig zijn , hang ik lekker de was op buiten.




Lekker tegen elkaar aan


Een kluwen met varkens



Nico en Peter aan het werk

Bill is de zolder van de werkplaats aan het opruimen


Bill brengt sloophout weg voor ons

Kleine stukjes hout om op te stoken


Zonnen!!!!!

Vuurtje in de verte

Samen zonnen



Marit komt samen met haar vader een kast ophalen die we uit het oude huis hebben gehaald en zelf niet meer willen hebben.




Beertje

Genieten met zijn drieën












Aan het eind van de zaterdagmiddag is ons bruine lammetje overleden. Het doet ontzettend zeer en er hebben heel wat tranen gevloeid.


Zondagmiddag laden we de twee overgebleven lammetjes in de oude bench van Beer en zo de auto in. We gaan op weg naar Tynset om de 11e verjaardag van Niels te vieren en we mogen de lammetjes meenemen zodat we ze op tijd de fles kunnen geven.

Linda met vlekkie

Peter, Andre, Henk, Femke en Matjo

Vlekkie

Vlekkie

Blackie

Tygo met Blackie
Samen de fles geven



Peter en Matjo

Ik, Ineke en Femke

Zondagavond laat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten