zondag 21 februari 2016

Week 7, Rørosmartnan en verjaardagen

Maandagmorgen ga ik naar Tolga voor mijn afspraak met May Iren. Zij had eerst overleg gehad met de personeelschef en heeft daarna de boel besproken met mij.Het komt er op neer dat ik, rekening houdende met drie maanden opzegtermijn, per 1 juni 2016 geen baan meer heb bij de kommune. Het is in goed overleg gegaan en ik moet nu bij de dokter verlenging van de ziektewet gaan aanvragen tot 1 juni 2016.

Dinsdag is het opening van de Rørosmartnan en we kijken even live mee via Retten.no.

Woensdagmiddag ga ik naar de zwembadtherapie en daarna fysio.

Vrijdag hebben we vrij en heb ik eerst een afspraak bij de dokter, alwaar ik mijn ziektemelding krijg tot 1 juni 2016. Daarna rijden we naar Røros alwaar Peter eerst een afspraak heeft bij de assistente van de kno-arts. Hij krijgt een bluetooth handsfree set voor zijn gehoortoestel en dat wordt nu ingesteld voor zijn telefoon.
Dan is het tijd om de Martnan op te gaan. Het is heel mooi weer, er is volop volk en het is gezellig.
Hieronder een kleine indruk.







Lekkere muziek



Leuk speelgoed buiten bij de hal

We drinken koffie bij de bakker en bij de Nille vinden we gelukkig nog twee pluche varkentjes voor Carney. We gaan ook de hal in en kopen daar Nederlandse kaas.



Zo zijn we tegen vijven terug in Tolga en dan gaan we naar Nico en Ineke. Nico is afgelopen dinsdag geopereerd aan een liesbreuk en we gaan dus op (zieken)bezoek. We zijn uitgenodigd om frietjes te komen eten en we hebben eerder in de morgen al kroketjes en bitterballen gebracht. Het is weer erg gezellig en lekker. Tegen negenen zijn we weer thuis in Kåsa.

Zaterdagmorgen waait of beter gezegd stormt en sneeuwt het en we kunnen bijna niets zien rondom het huis. Net in de middag klaart het wat op en om half vier halen we Ineke op en rijden we naar Tynset. Linda is vrijdag jarig geweest en Matjo is aankomende week jarig en dit vieren ze samen vandaag. We worden weer erg verwend en we praten weer bij. Om half acht rijden we naar Tolga, zetten Ineke thuis af en rijden dan door naar Kåsa. Ik ben blij dat ik weer thuis ben, ik ben heel de week al erg verkouden, heb koortsblazen op mijn bovenlip en ben er nu gewoon mee klaar.

Na een goede nachtrust worden we zondagmorgen wakker in een zonovergoten wereld. Peter gaat alvast bij Fjelltun langs om het warm te stoken, maar daar aangekomen blijkt dat Ola Lien dat al gedaan heeft.


Uitzicht vanaf de slaapkamer






Daarna worden de beesten verzorgd, ontbijten we en dan is het tijd voor de jaarsvergadering van Fjelltun. Het is de eerste jaarsvergadering waarbij Peter leider is en er worden een aantal dingen besproken. De huurprijzen worden na bijna tien jaar iets verhoogd, we gaan kijken voor nieuwe elektrische kacheltjes met thermostaat en voor de eerstkomende evenementen worden de mensen aangewezen. Daarna is het tijd voor koffie en de loterij.

Weer thuis aangekomen begint de boel weer dicht te trekken maar het blijft droog. We maken er een rustige zondagmiddag van.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten