zondag 13 december 2015

Konsesjon ontvangen , verjaardagen, begrafenis en adventsmøte

Maandag krijgen we een mail van Kjersti Ane Bredesen van Kommune Tolga, met daarbij een pdf van de goedgekeurde konsesjon. We kunnen nu dus verder met het koopcontract etc.

Dinsdag 8 december is Ineke jarig en ondanks dat Peter zich nog steeds geen 100% voelt gaan we toch naar haar verjaardag. Ze is 65 jaar geworden en het feest is bij de Frivilligsentrale in Tolga. Het is erg gezellig en we worden ontzettend verwend.










Woensdag heb ik eigenlijk mijn laatste zwembadtraining van het jaar, maar nu heb ik de verkoudheid van Peter overgenomen. Of liever gezegd, we hebben het nu beide. Dus lekker thuis gebleven.

Donderdagavond om half acht wordt er aangeklopt en dan staat er iemand van Strand Unicorn op de stoep. Hij heeft 21 pakken met zaagsel bij die ik besteld heb. en die inderdaad vandaag geleverd zouden worden. De vrachtwagen gaat aan de zijkant open en met een kraan wordt de pallet tot bijna in de stal gezet. De palletwagen komt nu goed van pas en met een duwtje van de chauffeur rolt het zo op zijn plaats. De nieuwe varkentjes kunnen weer komen.

Vrijdagmorgen hebben we de begrafenis van Kjell, de vader van onze buurman Sverre en daarna komt Bill nog langs om te praten over het koopcontract en de konsesjon. Hier blijkt een foutje in te staan en Bill belt naar de Kommune. Deze zullen het rechtzetten en dan krijgen we een nieuwe. Gelukkig maar.

Daarna rijden we naar Tynset om boodschappen te doen en dan naar Yvonne om te helpen met inpakken. Yvonne gaat verhuizen naar Hodalen, naar het huis waar Remco en Eleonie hebben gewoond. Na anderhalf uur gaat bij mij met licht uit en we rijden dan naar huis. Ik voel me beroerd en wil gewoon naar bed.

Zaterdagmorgen gaat Peter Yvonne helpen en ik blijf thuis, lekker warm in de stoel, doezelend en af en toe wat lezen. Als Peter thuiskomt eten we eerst iets en dan rijden we naar Tolga. Maan is vandaag 14 jaar geworden en we zijn uitgenodigd om dit te komen vieren. Ik ben niet de enige die verkouden is, er wordt wat afgesnotterd daar. Esther en Rene hebben nog oliebollenmix voor ons meegenomen uit Nederland en we krijgen een fles met schrobbelaer, goed tegen de verkoudheid.
Als we weer thuis zijn val ik op de bank in slaap en na nog een borrel slaap ik verder in bed.

Zondag 13 december heb ik adventsmøte hier en de verwachting was dat er ongeveer 15 vrouwen zouden komen. Peter had het buurhuis al warm gestookt en een hoop dingen klaar gezet. Ik hoefde dus bijna niets te doen. Andre had voor hazelnootgebakjes gezorgd en zelf hadden we nog een taartje gekocht.
Om 11.00 uur waren we met zes vrouwen in totaal( Ann Helen, Gunnhild, Liv Johanne, Kari Grete, Inger en ik),  iets minder dan verwacht dus. Niettemin was het erg gezellig en we zijn gestart met een lekkere kop gløgg. We hebben wat gezongen en gepraat en Kari Grete heeft een aantal dingen voorgelezen. Gunnhild heeft dingen van vroeger verteld en zo leren we elke keer weer iets. Het eten en het gebak vielen in goede aarde en tegen drieën ging iedereen weer op huis aan.
Peter heeft daarna geholpen met opruimen en daarna kon ik op de bank met de benen omhoog.
Lang leve de paracetamol, hoestdrank, kwast en een goede borrel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten