vrijdag 7 augustus 2015

Nederland 1, reis naar Nederland, bezoek gemeentehuis en leutig etentje

Donderdag 6 augustus was het dus vroeg dag, aangezien we om 06.15 het vliegtuig hadden vanuit Røros.


Twee koffers en handbagage



Het vliegtuig(je) staat al klaar
We waren in totaal met 7 passagiers en ik heb de reis voor het grootste deel slapend doorgebracht.
Na op Gardermoen te zijn aangekomen zijn we naar de bagagehal gelopen waar onze koffers ook net op de bagageband lagen. Daarna de bagage weer afgeleverd bij de KLM balie, door de douane en dan een klein ontbijtje. Dan op weg naar de gate, in het vliegtuig naar Schiphol. Mooi op tijd geland en ook de bagage was gauw gehaald. Ook de huurauto was snel geregeld, een opel mocca deze keer, inclusief ingebouwde tom tom. En dan op weg naar Den Dolder alwaar we ons gesprek hebben bij de Havebo Groep BV.

Paleis Soestdijk
Het gesprek met Paul Vermeulen is opbouwend en de volgende afspraak staat alweer gepland.
Dan gaan we op weg naar ons appartement in Limburg.

Het nuttigen van onze brunch


Het is echt warm.



 Aangekomen bij ons appartement frissen we ons gauw op en gaan dan naar Maastricht. Het is even een puzzel met al dat eenrichtingsverkeer wat nog opgeslagen is in de tom tom, we rijden Nienke en Yore zelfs gewoon voorbij die ons de weg willen wijzen, maar uiteindelijk arriveren we dan op de plaats van bestemming.


Peter met Carney en Yore

Nienke met Carney en Peter en Yore spelend met de bal
Na ons gezamenlijk avondeten , en een paar boodschappen bij de Jumbo, vertrekken wij naar ons appartementje en ruim ik de koffers uit.

Vrijdagmorgen rijden we terug naar Maastricht en gaan we eerst langs het gemeentehuis om onze codes op te halen voor onze digid. Dit is snel gebeurd en dan gaan we even bij de Maas kijken.



Gemeentehuis Maastricht


Daarna gaan we op de Markt op een terrasje zitten waar we lekker koffie met vlaai nuttigen. 

Uitzicht vanaf terras





Even daarna komt Jhon met Yore aanfietsen en krijg ik Yore in mijn armen geduwd, terwijl Jhon met Peter terugloopt. Yore vertelt mij dat mama tegen een auto is gebotst en dat ze omver is gevallen. Ondanks dat ik er sterk aan twijfel krijg ik het toch wel benauwd. Even later komt Peter echter met de rolstoel aangelopen en dan blijkt dat er een lekke band is. Peter loopt weer terug richting Jhon die Nienke en Carney aan het dragen is. Peter neemt Carney over die in de draagzak zit en dan komen ze met zijn allen bij het terras aan. We bestellen gauw wat te drinken en te eten en wachten dan tot Welzorg komt.




Yore aan de citroen

Daar is de man van Welzorg die de band komt verwisselen.
Dan gaan Peter en ik met de auto naar het huis van Jhon en Nienke, die daar dan al voor ons zijn gearriveerd. Dan gaan we boodschappen doen bij de Jumbo aangezien zaterdag het kraamfeest van Carney en de verjaardag van Yore gevierd gaan worden. Daarna weer naar ons appartementje.




Om 18.00 uur zijn we weer in Maastricht maar nu in het hotel waar Ad en Hanneke Vos een kamer hebben geboekt. Hartstikke leuk om elkaar weer te zien en we kletsen dan ook al gauw alsof er niet al weer een aantal jaren tussen zitten dat we elkaar gezien hebben. We lopen daarna naar het O.L. Vrouweplein alwaar we lekker op een terras zijn gaan zitten om te eten.


Ad en Peter

Hanneke en ik


Ad, Peter, Hanneke en ik te samen op de foto dankzij een vriendelijke juffrouw op het terras
Op een gegeven moment begon het te regenen en dat ging steeds harder, waardoor we genoodzaakt waren om er nog maar eentje te nemen. Geen enkel probleem want het was stik leutig. Tegen twaalven ws het even droog en zijn we richting het hotel gelopen en hebben wij de auto opgehaald en ben ik terug gereden. Een crime voor mij omdat het erg slecht weer was en ik nachtblind ben, maar het ging gelukkig goed.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten