woensdag 15 oktober 2014

Natursti

Vandaag, woensdag 15 oktober, ben ik na mijn werk in Vidarheim naar Astrid gereden. Na een kop koffie genuttigd te hebben zijn Astrid en ik in de auto gestapt en richting de natursti gereden. Bij de afslag de auto langs de weg gezet en gaan lopen.
Eerst kwamen we langs een stuk bos met paarden erin.


Ongeveer een kleine kilometer verder is het begin van de natursti.


Het is niet koud, het waait niet en het is erg lekker om buiten te zijn. Het is inderdaad een natursti , we lopen achter elkaar , en er is van alles te zien onderweg.
Ze hebben jammer genoeg net vorige week alle informatie van de borden verwijderd. Dit i.v.m. de aankomende winter.
Maar ik heb wel een link, dus als je wat meer wilt lezen:  http://www.tolga.kommune.no/file=2926






Op sommige plaatsen is het erg drassig, daarom liggen er stammetjes, zodat je voeten niet te nat worden.

Wel oppassen, want het kan glad zijn.

Uitzicht over Vingelen 1

Uitzicht over Vingelen 2

Een leeg bord, maar het gastenboek was er wel gelukkig

Hier kun je zien dat er stenen gebruikt zijn voor o.a. daken.

Een hele grote boom met heel veel stammen en vertakkingen

dit hoort er ook bij

Vroeger in gebruik om dieren te vangen


Astrid met links hangend aan een tak onze rode wegwijzer
Onderweg hebben we een beetje regen maar zoals gezegd, hier kennen ze geen slecht weer, alleen slechte kleding. We hebben ons prima vermaakt en rijden weer terug naar Soltun, het huis van Astrid en Steinar.
We drinken nog een kop koffie met een stukje taart erbij. Ik kijk nog foto's van afgelopen zaterdag toen ze hun 50 jarige bruiloft vierde. En heb ook nog een foto gezien van bruid en bruidegom van 50 jaar geleden. Die hadden ze net met de post gekregen, jammer genoeg zonder afzender, maar wel leuk om zo te zien.
Daarna zit mijn tijd als fritidskontakt er weer op en na afscheid genomen te hebben ga ik weer op huis aan.

Ik heb vandaag ook mijn sollicitatie afgegeven bij Tolga kommune en tevens heb ik aangegeven bij Heidi Øien dat ik niet in de politiek wil.
's-Avonds naar Øversjødalen op de koffie met kake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten