zondag 21 juli 2013

Week 29

Maandag 15 juli zijn Femke en ik naar Tolga gereden, Femke om te werken bij Malmplassen en ik om te gaan werken in de aanleunwoningen. Beetje raar weer, bewolkt en dan weer volop zon en dan een regenbui. Na het werken ben ik naar de Coop gelopen en dat heb ik geweten. Ik kreeg me toch een bui op mijn nek. Kletsnat bij de Coop naar binnen en wat boodschapjes gedaan. Daarna even langs bij Nico en Ineke maar die waren niet thuis. Toen naar het station gelopen en daar de krant gelezen en gewacht op de taxi terug naar Øversjødalen.

Dinsdag en woensdag thuis gewerkt en natuurlijk de Tour de France gekeken.

Donderdag weer samen met Femke naar Tolga gereden en ik met de taxi weer terug.Daarna nog wat thuis gewerkt en naar de Tour gekeken.

Vrijdag thuis gewerkt en ook weer wat verder gegaan met inpakken. Daarna weer naar de Tour gekeken.

Zaterdag zijn we tegen half negen met zijn drieën naar Tolga gereden en hebben we Femke bij Malmplassen afgezet. Peter en ik zijn doorgereden naar Røros en hebben daar wat leuke cadeautjes kunnen kopen voor de verjaardag van Yore en voor zijn doop. We hebben tevens alvast onze treinkaartjes opgehaald bij het station en wat boodschappen gedaan. Het zonnetje scheen lekker en de temperatuur bleef stijgen. Daarna terug gereden naar Tolga en bij Malmplassen wat gegeten. Toen Femke klaar was met werken is ze met ons meegelopen naar de frivilligsentralen en heb ik nog een mok gekocht met de tekst: bestemor, oftewel oma. Daarna bij de Coop naar binnen terwijl Peter de auto alvast ging halen. Het was superdruk en het duurde dus even voor we weer buiten waren. Daarna terug naar Øversjødalen, boodschappen uitgeladen en opgeruimd en Peter heeft het gras gemaaid. De voorlaatste etappe van de Tour gekeken en daarna ging de bbq aan. Het waaide wel maar het was heerlijk om buiten te zitten en te genieten.




Terwijl ik onder de douche stond kwam Marion de Brueys langs met haar man. Zij vieren vakantie in Tolga en ik ken haar alleen van Facebook en ik weet dat ze ons blog leest. Ze waren 's-ochtends al langs geweest toen ze op weg waren naar Idre, maar toen waren wij dus al richting Røros. Op de terugweg kwamen ze nogmaals langs om een stapeltje nederlandse tijdschriften af te geven. Hartstikke leuk en volgende keer moeten ze natuurlijk wel een kop koffie komen drinken.

Zondag 21 juli is Femke om kwart voor tien met de taxi naar Tolga gegaan om daar bij Malmplassen te gaan werken. Peter en ik zijn om kwart over elf naar de nye båthavn gereden voor de openlucht kerkdienst.
Het waaide best wel maar er was ook geregeld een zonnetje. Er waren best veel mensen en daarom moesten we de boekjes delen, geen probleem voor ons.





Na de dienst hebben we nog koffie gedronken en een stuk taart gegeten. Ook hebben we met diverse mensen gepraat en meestal ging dat over onze aanstaande verhuizing naar Kåsa.






Tegen tweeën waren we weer thuis even later kwam ook Femke weer thuis.
We hebben buiten koffie gedronken en genoten van het lekkere weer.
Femke is daarna naar Kåsa gereden om met Quattro te gaan wandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten