zaterdag 11 mei 2013

Week 19

Maandag heb ik als vervangster van Siri gewerkt in het sykehjem. Daarna naar de werkplaats van Hein en Daniëlle om voer voor Julia te halen. Peter is 's-avonds gaan volleyballen en ik heb nog getekend.

Dinsdag heb ik gewerkt in de aanleunwoningen en ben ik even op en neer gereden naar Tynset, naar de neuroloog. Alles was in orde en ik hoef niet meer terug te komen. Behalve als ik klachten krijg ntuurlijk. De wond is nog wel wat dik en gevoelig maar dit heeft zijn tijd nodig.
Peter was vandaag met de kid naar de fysiotherapeut gegaan, maar die was er niet. Lekker dus, ben je voor niets op en neer gegaan en ben je er niets mee opgeschoten.
's-Avonds nog getekend.

Woensdag weer in het sykehjem gewerkt en was ik om half vier weer thuis. Het was prachtig weer met een temperatuurtje van ongeveer 15 graden.  De fysiotherapeute had opgebeld naar Peter om excuses aan te bieden en ze zou de kosten van de kid terug betalen. Toch netjes.
Remco is langs geweest en die heeft nog een paar bomen omgezaagd. Deze stonden schots en scheef en hij heeft ze toch maar mooi op de goede plaats laten neerkomen. Terwijl ik på lofte was heeft Peter weer wat bomen ontdaan van zijtakken etc en zo waren we gelijktijdig weer binnen. We hebben nog geskyped met Jhon en Nienke en hebben Jhon zo ook persoonlijk kunnen feliciteren met zijn verjaardag. Ze waren met Yore naar het consultatiebureau geweest en Yore weegt nu alweer 10.060 kg. Ook bij de dermatoloog was alles goed en hopelijk hoeft Yore niet meer terug te komen.

Zo hoorde we vandaag dat Kathelijne en Robin gisteren, 7 mei 2013 ,terug zijn gekomen uit Ethiopië, alwaar ze hun zoontje hebben opgehaald. Hij heet Sena en hier een paar foto's die gemaakt zijn toen ze eerder dit jaar in Ethiopië waren.

Kathelijne, Robin en Sena




Donderdag 9 mei 2013 is het Hemelvaartsdag en ben ik officieel vrij, maar heb wel gewerkt voor VGBE.
Peter voelde zich niet lekker, heeft wel wat gewerkt maar ook gedeeltelijk op de bank gelegen.
Het weer was ook niet zo bijzonder, we leefde in een wolk maar dan zonder regen in ieder geval.
Ik ben tegen de avond nog even naar beneden gelopen met Nana en heb nog wat foto's gemaakt.











Peter stond ons al op te wachten

Een groot verschil met vorige week


Deze foto heb ik vandaag van facebook afgeplukt. Een zo te zien zeer tevreden Sena met een gelukkige vader.



Vrijdag 10 mei heb ik gewerkt in Tolga en heb ik daarna boodschappen gedaan bij de Coop in Tolga. Ik was tegen drie uur thuis en omdat het heerlijk weer was mochten de katten ook lekker naar buiten. Sindre en Mickey waren eerst heel voorzichtig maar het duurde niet lang of Mickey was nergens meer te zien. Sindre bleef , zoals gewoonlijk, dichter bij huis. Die kwam ook weer lekker mee naar binnen toen we riepen.
's-Avonds kwam Dennis gezellig op bezoek, en toen was Mickey er nog steeds niet. Maar gelukkig liet ze zich zien toen we nog even naar beneden liepen. Peter kon haar vangen en naar binnen brengen. Het leek wel of ze op haar kop kreeg van Sindre, want die bleef achter haar aan lopen en ook toen ze ging liggen op de bank, bleef hij in de buurt.

Zaterdag 11 mei hebben Peter en ik eerst binnen gewerkt voor VGBE en tegen half twee zijn we naar buiten gegaan. Het zonnetje scheen heerlijk en het was dus goed weer om takken etc. op te ruimen. Peter heeft ondertussen het restant van alle gekapte bomen ontdaan van de zijtakken etc.

Nana in het restant van de sneeuw achter het huis en Mickey op weg naar Nana.

Hoezo, nieuwsgierig

Deze  moet je nog opruimen, vrouwtje


Ik hou de wacht

Daarna was het tijd om de stal van Julia schoon te maken. We besloten om de auto buiten te zetten, de deuren dicht te doen en de stal gewoon open te laten zodat we alles goed in de kruiwagen konden gooien. We dachten dat Julia dan gewoon overal kon lopen maar toch niet weg kon lopen. Dat klopte dus maar gedeeltelijk, aangezien ze alleen maar naar de rol met stro en het zaagafval ging kijken. Voor de rest bleef ze in de buurt van Peter , in haar stal dus.



Lekkere schone stal

Het resultaat naast een gedeeltelijk opgeruimd stuk tuin en een schone stal voor Julia: stijve spieren en een moe maar voldaan gevoel.
Gelukkig helpt een lekkere warme douche tegen de ergste spierpijn en dan is het heerlijk om 's-avonds gewoon niets te kunnen doen en voor de televisie te hangen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten