zondag 24 maart 2024

Week 12, Østo , veel sneeuw en wind en Palmesøndag.

Maandag 18 maart en ons pad ligt weer vol sneeuw dat is gevallen en door de wind. Peter heeft een cursus van de RPF in Alvdal en ik heb een afspraak bij Østo in het ziekenhuis in Tynset. Iets over half negen rijdt Peter eerst richting de brievenbus en Femke en ik gaan er achteraan. Hij heeft dus een spoor getrokken voor ons en dat is maar goed ook. De weg naar Tolga is verder goed te doen en we zijn mooi op tijd in Tynset. Ik wordt weer geholpen door Erik Scholten Sjølie die een Nederlandse vader heeft en het leuk vindt om Nederlands te praten. We zoeken nieuwe schoenen uit, een wat netter paar deze keer en hij neemt mijn slippers mee om er een iets andere bolling in te maken. Dan zijn we weer klaar en gaan we boodschappen doen. Op de terugweg stoppen we bij de Coop in Tolga om mijn pakje op te halen. Ik heb twee puzzels gekocht op Finn.




Dan terug naar huis waar Femke haar auto door de hoge sneeuw weet te krijgen. Als Peter later thuis komt moet hij ook ploegen maar het gaat goed.

Dinsdag 19 maart en Erik komt ons pad schoonmaken.




Woensdag 20 maart en Reidun Jordet komt haar bestelde eieren ophalen. Twee brett dus 60 eieren.

Vrijdag 22 maart en er is nog meer sneeuw.















Talia speelt heerlijk met ijsbrokjes.








Zaterdag 23 maart en Peter en ik gaan ook naar Fjelltun om daar wat klaar te zetten voor morgen Palmesøndag. Buiten koffie gedronken en Talia speelt lekker.








Martin en Randi komen eieren halen ( een brett)  en die zijn blij om weer in Kåsa te zijn.






Zondag 24 maart om 07.30 uur.


Zonnetje komt erdoor




Peter en ik rijden naar Monica om een taart op te halen en Henriëtte brengt haar taart naar Fjelltun. Ann Helen komt met kringle en Peter bakt wafels. 


Taart van Henriëtte

Taart van Monica

Het is gezellig druk en iedereen blijft wat langer zitten. Ann Helen helpt even mee voor de afwas en daar ben ik erg blij mee. Nico komt ook samen met Ineke en Maan en we bellen Femke zodat die ook komt. Ook Linda komt in haar bobil en dat is erg leuk.

Om 15.00 uur sluiten we de boel en zetten we tafels klaar voor morgen als de start van Dalarennet hier is.

Dan naar huis , de stal doen en dan nog even lekker genieten van de rest van de zondag.
En het laatste gedeelte van de puzzel afmaken. Heeft lang geduurd maar is wel heel mooi.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten