zondag 3 december 2023

Week 48, Kerst in aantocht en de kippen hebben een rustpauze en het is weer echt koud.

Maandag 27 november en ik heb de Kerstboom gezet.


 Peter had vanochtend een afspraak bij de dokter.

Dinsdag 28 november en we hebben wederom bezoek van een flaggspett.



Peter moet in de middag naar de fysio en neemt gelijk wat pakjes mee vanuit Tolga.

's-Avonds gesproken met Astrid en weten we dat het afscheid van Ria volgende week woensdag 6 december is. Ik heb de vliegtickets en de trein geboekt.

Woensdag 29 november en het heeft volop gesneeuwd.




Erik komt weer langs om sneeuw te ruimen en Femke stuurt een foto van Talia.

Prachtig

's-Avonds på lofte en aangezien ik samen met Jan servering heb , heb ik eerst wafels gebakken.
We maken een foto voor de jaarlijkse Kerstkaart.


En Peter maakt gewoon nog wat foto's.

Jens en Ola Lien

Lars Peder, Kari Grete ,ik ,Inger ,Ann Helen, Elin en rechts vooraan Ola Nygård

Jon Ivar, Lars Peder, Kari Grete en ik


Terwijl wij på lofte waren is Mats de allerlaatste ribbe komen halen.

Bij het naar huis rijden staat er ineens een grote elg in de bosrand. Gelukkig draait hij zich om i.p.v. over te steken.

Donderdag 30 november vannacht had ik erg koude voeten. Nu maar een flanellen dekbedovertrek op bed leggen.

Twee foto's van Talia.



We hebben nu ongeveer 3 eieren per dag dus worden er geen verkocht. We moeten een voorraadje opbouwen voor de Kerst.

Vrijdag 1 december en ik heb om 13.00 uur een afspraak bij de kapper. Ze zijn verhuisd en zitten nu net voor de brug aan de rechterkant. Mooie lokatie. Daarna naar Tynset om boodschappen te doen. Bij de Normal scoren we een adventskalender voor maar 40 kronen, dus 188 kronen afgeprijsd.


Zaterdag de normale dingen doen en dan rijden Peter en ik naar Tolga voor de Kerstmarkt. Gezellig druk en we winnen ook nog wat.


We drinken koffie met Elin en Sverre en kopen nog een soort peperkoek. Daarna weer naar huis.

Foto's van Femke. Het is -21







Zondag 3 december gaan we met zijn drieën naar Øversjødalen om de jaarlijkse Julemiddag te eten. Het is koud, dus we pakken onze auto en Femke gaat achterin. In het samfunnshus hadden ze moeite om de temperatuur goed te krijgen maar gelukkig is het niet echt koud. Femke en ik hebben onze poncho aan en tijdens de maaltijd kan die uit.


De tafels zijn gedekt.



Kjøkkengjengen

Het eten smaakt goed en Femke wint nog een zak met Twist. Ze sluiten eerder af als anders aangezien het steeds kouder wordt.

Ik heb nog tijd om mijn puzzel af te maken.



's-Avonds gaan Peter en ik naar Røros alwaar we naar een balletvoorstelling gaan: De Notenkraker.


We zijn uitgenodigd door de LHL, landesforbund for hjerte og lunge, en daar maken we graag gebruik van. Het is erg koud, bijna -30 en dat is de reden dat er maar zeven mensen op komen dagen i.p.v. de twintig die zich aangemeld hadden. Maar de zaal is bijna geheel vol, de stemming is goed en het is lekker warm. Het is een mooie voorstelling en we genieten. Daarna terug naar huis alwaar we tegen 23.00 weer aankomen. Kacheltje opstoken en nog even t.v. kijken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten