zondag 14 november 2021

Week 45 , reumatoloog en reparatie voorruit

Maandag 8 november




Vandaag heb ik om 14.00 uur een afspraak met de reumatoloog in Tynset ziekenhuis. Femke mag deze keer mee naar binnen om aldaar te wachten op mij. Iets te laat wordt ik binnen geroepen en kan ik vertellen dat de prednisolon zijn werk heeft gedaan. Veel minder pijn in mijn handen en schouders maar wel veel hoofdpijn , ontzettend zweten en gewichtstoename. Uit de røntgenfoto's blijkt een lichte stt artrose. De arts besluit om de prednisolon af te bouwen en over te gaan op Metex. Ik zal hiervoor een oproep krijgen van Beate Fiskvik die mij zal leren om deze spuiten te gaan zetten. Dat zal een maal per week moeten gaan gebeuren en het kan zes tot acht weken duren voor het kan aanslaan. Werkt het niet na drie tot zes maanden dan wordt de behandeling opnieuw bekeken. Ik zal een nieuwe oproep krijgen over ongeveer een half jaar. Tevens iedere drie maanden een bloedonderzoek laten doen. Ook moet ik elke dag foliumzuur gaan nemen nu.

Dinsdag 9 november en ik ben al gebeld om een afspraak te maken voor het leren plaatsen van de spuiten. Wordt volgende week donderdag.



Woensdag 10 november ga ik met de auto naar Tynset om de voorruit te laten repareren aangezien die afgelopen zaterdag is beschadigd. Het gaat erg snel en na twintig minuten sta ik alweer buiten en kan ik weer nar huis toe rijden.

Die avond geen på lofte aangezien heel veel gepensioneerden naar Tolga gaan vanavond. Daar krijgen ze een gratis maaltijd en muziek voorgeschoteld. Dus gaat på lofte vanavond niet door.

Donderdag 11 november




snurkende varkens

Peter gaat de mest nog wegrijden. Alles wat hij nu kan wegbrengen hoeft hij van het voorjaar niet te doen.

Tractor op de brug

Dichterbij

Weer bijna boven.
Later met het uitlaten van Cissa en Beer.







Vrijdag gaat Peter naar Tolga om drie zakken voer te halen. Hij komt echter terug met maar 1 zak aangezien ze niet bevoorraad zijn. We hebben de zak nu in het aangepaste gedeelte van de stal gezet.





Zaterdag verzet Peter de zakken met zaagsel naar het aangepaste gedeelte zodat we het midden gedeelte kunnen opruimen.





Lucky shot

Die avond laten we Cissa en Beer uit en dan horen we muziek. Eerst denken we dat iemand ons voor de gek wil houden maar dan begrijpen we dat men de muziek erg luid heeft staan bij de hutten van Prestlia. Ze hebben waarschijnlijk een feestje en genieten ervan. En wij dus ook. Wel leuk om te horen zo.

Zondag 14 november















Vanmiddag ook de Kerstlichtjes verhangen aan de werkplaats en tevens de twee verlengstukken eraan gemaakt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten