zondag 14 maart 2021

Week 10

Maandag gaan we weer naar Tynset en daarna zwemmen. Het sneeuwt en waait weer wat.


We hebben de varkens aangemeld voor de slacht voor deze week maar dat is verzet door Nortura naar volgende week. Ze mogen dus nog een weekje blijven.

Dinsdag 9 maart




 De haan is bij een jong hennetje.



Woensdag 10 maart


Kleine eitjes van onze jonge Ijslandse kippen

Die avond begint het te stormen en te sneeuwen en dat duurt ook de gehele donderdag.











Vrijdag 12 maart ga ik met Beer naar de brug en maak ik wat foto's.




Daarna naar Tynset met Femke en dan weer snel naar huis zodat ik online mee kan kijken dat Matjo en Colinda weer in het huwelijksbootje stappen. We hebben in Tolga vlug een felicitatiekaart afgegeven bij het kommunehus zodat ze dat straks alvast krijgen.

Tino, Matjo,Colinda en Loreena met Sophia

Die avond komt Erik en legt een aantal bomen voor ons klaar zodat we die kunnen ontdoen van alle takken zodat we ze later kunnen zagen en klieven.

Zaterdag eerst de stal in en daarna gaan we beginnen met de bomen. Peter zaagt en Femke en ik ruimen op.
















Na een uur hard werken zijn we klaar en kunnen we genieten van een pauze in het zonnetje.



Die middag gaan Femke en ik over het gefreesde pad richting Erik met Beer en Cissa.






Zondagmorgen 14 maart ga ik even met Beer lopen en terug over het sneeuwscooterpad wat Mats en Jeanette gisteren hebben gemaakt over onze wei.








Om 11.00 uur is het jaarsvergadering van Fjelltun en Peter gaat daar om 10.30 uur met de auto naartoe terwijl Femke en ik te voet gaan. We nemen het sneeuwscooterpad en gaan daarna over op het gewone pad. We zijn net op tijd en dan begint de vergadering.
Door Korona zijn er niet veel activiteiten geweest en we hopen dat we dit jaar wat meer kunnen doen.
Iedereen is het over eens dat het Palmesøndagcafe door kan gaan mits de dokter in Tolga het daar mee eens is. Zo kunnen we ook de skilek op witte donderdag organiseren met het verschil dat we nu geen koffie etc. binnen verkopen maar buiten. Nu hopen dat het goed weer is dan.

Daarna lopen Femke en ik weer terug en dan komen Peter en Beer ons tegemoet.



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten