zondag 20 september 2020

Week 38, ramen, kapper en sneeuwpaaltjes

Maandag 14 september neem ik telefonisch contact op met de transporteur die de ramen zou hebben bezorgd. Hij beloofd het uit te gaan zoeken en hij belt inderdaad een half uurtje later terug.

Hoe het kan weet niemand maar de ramen zitten nu in een auto die onderweg is naar ons.

Ze zijn er eindelijk.

Peter heeft vandaag bij de dokter de uitslag van het bloed en de bloeddruk gehad. De bloeddruk is te hoog en daar krijgt hij extra medicijnen voor. De uitslag van het bloed aangaande reuma is nog niet bekend.

Woensdag 16 september heeft Femke om 08.00 uur een afspraak bij Holmen in Tynset voor een beurt van haar auto.
Peter en ik gaan samen naar Galåvoldengård om tien kippen op te halen die anders naar de slacht zouden gaan. Het zijn tien witte die hopelijk bij ons nog een goed leven kunnen krijgen.


Die avond zijn we på lofte en horen we dat Bjørn Olav in het ziekenhuis ligt. We maken een foto en sturen die naar hem met de beste wensen van ons allemaal.


Donderdag 17 september rijden Femke en ik naar het ziekenhuis in Tynset alwaar ik een controle heb van mijn cpap-apparaat. Alles is goed gelukkig en ik hoef pas over twee jaar terug te komen. Ik heb in ieder geval een nieuw masker meegekregen dus die hoef ik niet in Elverum te bestellen.

Vrijdag 18 september brengt Peter mij naar de kapper in Tolga en rijdt hij verder om het laatste hout voor het bekleden van de stal op te halen in Vingelen. Daarna pukt hij mij weer op en rijden we terug naar huis.

Even wachten op de terugweg, net voor Hodalen.

Bij de post is eer een pakje uit Nederland zonder naam. Er zit een leuke brief in van Helmut,Ingrid en Linke en een mooie dvd met opnames van de drone die ze tijdens hun verblijf hier hebben gemaakt.

Toch aangekomen

Zaterdag 19 september en wederom prachtig weer.




Die middag rijden Peter en ik naar Tynset en dan verder naar Fam. van Dijk. André is gisteren aan zijn spataders geopereerd en dus gaan we even op ziekenbezoek. Ook zijn we benieuwd hoe de nieuwe keuken is geworden en hoe alles is veranderd.
Gelukkig gaat alles goed met André alhoewel hij nog veel pijn heeft.
De keuken is prachtig geworden en alles is bijna klaar.



We helpen met het blad alhoewel dat niet helemaal goed gaat. Alles gaat in drieën wordt er wel eens gezegd.

We blijven lekker frietjes mee eten en daarna gaan we terug op huis aan.


Zondag 20 september zetten we met ons drieën de sneeuwpaaltjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten