zondag 30 oktober 2016

Week 43, bezoek aan de neuroloog en verjaardagsfeestje Peter

Maandag 24 oktober worden we wakker en is het weggetje een beetje wit. Femke en ik rijden naar Tynset alwaar ik om 10.15 uur een afspraak heb bij de neuroloog. Femke rijdt ondertussen naar Vianor om nieuwe bouten te halen.  De velgen van haar winterbanden hebben een kortere bout nodig. Bij de neuroloog aangekomen moet ik eventjes wachten en daarna voert hij gelijk de test uit. En dan is duidelijk dat ook mijn rechterhand een carpaal tunnel syndroom heeft, dus gaat hij me aanmelden voor een operatie. Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt.

Daarna boodschappen doen voor het verjaardagsfeestje van Peter aanstaande zaterdag en dan laden we ook de auto weer vol met varkensvoer.

Lekkere aardbeien uit Hoogstraten
Peter kan drie winterbanden bij Femke onder haar auto leggen, de vierde heeft kortere bouten nodig.
Moeten we van de week dus terug naar Vianor in Tynset

Aangezien het lekker druk is voor VGBE werken we wat langer en ook in de avonduren. Daarom zijn we niet på lofte op woensdag.

Donderdag in de vroege morgen wat foto's gemaakt.



Lekker aan het smikkelen







Ze worden al groot






Tegen drie uur rijden Femke en ik naar Tolga waar we bij de Fias een aantal zakken met plastic afleveren. Dan naar de Domus in Tynset waar we een pakket vol Norwex produkten afhalen. Bij Vianor ruilt Femke de 5 bouten om voor 5 kortere en dan rijden we weer op huis aan.
Als we thuis zijn bekijk ik de spulen van Norwex en dan blijkt dat ik heel wat spulletjes extra heb gekregen. Dat alles dank zij een goede opkomst en een hele goede verkoop.

Vrijdag heeft Femke een afspraak bij de NAV en we rijden met onze auto naar Tolga en deze keer zit ik achter het stuur. Het is een graad of drie boven nul en de weg is goed te berijden tot we net na Hodalen zijn en ik de auto voel glijden. Het is gelukkig maar heel even maar voelt absoluut niet prettig en zeker niet als het even later weer gebeurd. In Tolga tanken we aangezien de benzine nu 2 kronen goedkoper is dan gisteren, we doen de laatste boodschappen voor morgen en Femke gaat naar de NAV.
De terugweg levert nog een schuivertje op maar verder gaat het goed.

Tegen de avond ga ik ik de spullen van Norwex wegbrengen en breng ik tevens een aantal zakken met vuil naar de huttencontainer.

Mijn verkoudheid is aan het overgaan en nu is het Peter die snot verkouden is.

Die avond maak ik Brabantse worstenbroodjes en heel het huis ruikt ernaar. Heerlijk.
Peter belt ondertussen naar Wout die vandaag jarig is.

Zaterdag is de dag van Peter zijn feestje en iets na enen komen Eli en Anne met Saar aangereden en kan Beer eindelijk weer met Saar spelen. Daarna komen Colinda met Tino en even later zijn Tonny,Miranda,Maan en Ylva er ook en dan zien we ook Matjo en Loreena aankomen. Loreena achter het stuur want zij heeft afgelopen woensdag haar rijbewijs gehaald. Gefeliciteerd.
Nico en Ineke komen ook, zij zijn gisteren thuis gekomen van een lekkere vakantie in Spanje.
Andre en Linda komen wat later tesamen met de kids en zij hebben Jildou bij zich, gezellig. Hein en Daniëlle komen ook en dan zit het kotje weer lekker vol.
Het is erg gezellig en we zitten lekker binnen terwijl het buiten waait en er natte sneeuw valt.
Na de koffie en taart schakelen we over op bier en wijn en daarna is het tijd voor soep en brood.

We krijgen nog een gast voor Halloween en dat was een extra verrassing. De eerste keer sinds we hier in Noorwegen wonen. Gelukkig hebben we genoeg in huis om hem te verwennen.

Odin, klaar voor Halloween
Aleida stuurde ons nog een berichtje dat ze helaas niet kon komen. Yvonne moest werken en Henk had geen avløser. Ook Dennis kon niet komen.

Als iedereen weer op huis aan is ruimen we de boel op en kijken we nog wat televisie.

Peter is goed verwend.

Kaartje van Ria en Wout is mooi op tijd aangekomen


In de nacht van zaterdag op zondag is de klok een uur terug gegaan en zodoende hebben we een uurtje langer om te slapen. Na ons ontbijt gaan we naar buiten en zorgen we voor de beestjes.
De rest van de zondag houden we het rustig, lezen wat, kijken wat televisie, laten we Beer uit en genieten van een heerlijke rustige dag. Hopelijk voelen we ons morgen weer een beetje beter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten