zondag 13 oktober 2024

Week 41, eerste echte sneeuw , een paar keer buiten de deur eten en loppemarked in Os

Dinsdag 8 oktober en aan het einde van de middag zetten Peter, Femke en ik de laatste paaltjes.


Woensdag 9 oktober en bij het wakker worden zie ik twee elgen op het veld.



Die avond hebben Peter en Inger servering på lofte en ik maak wafels. Heel toevallig heeft Inger ook wafels bij dus dat zijn veel wafels bij elkaar. 

Donderdag 10 oktober worden we wakker in een witte wereld.





Tegen half drie rijden Peter en ik naar Øversjødalen. Via de frivilligsentralen in Tolga hebben we het aanbod gekregen om een warme maaltijd te eten voor kr. 30. En dat is inclusief dessert.


Ik krijg ook een telefoontje van mijn zus Ria. Zij vertelt mij dat het bezoek aan de oncoloog nog slechter nieuws heeft opgeleverd. De eerst aangegeven drie tot zes maanden zij  terug gebracht naar weken. Een hele schok die veel emotie oplevert.

Rådyr achter ons huis


Weer een puzzel klaar
 

Vrijdag 11 oktober en het heeft gevroren waardoor het erg glad is geworden.



Femke en ik gaan naar Tolga alwaar ik de hechtingen eruit laat halen. Er is nog geen uitslag dus daar moeten we nog even op wachten. Daarna naar Tynset waar we bealve boodschappen ook kippenvoer halen en tien zakken met potgrond.

Weer thuis gekomen leggen we de potgrond in de kippenkooi, ruimen het kippenvoer op en brengen we de boodschappen naar binnen. Dan wat eten en weer aan het werk voor VGBE.






Zaterdag 12 oktober gaan we met zijn drieën naar Os alwaar het loppemarked is. Femke heeft van de week ook haar winterbanden eronder gelegd dus geen probleem. Het is druk. Femke koopt een 3d-cakebakblik en we nemen ook een elgvorm mee. Verder wat puzzels en boeken.





Yore belt nog op om te vertellen dat hij een ontsteking onder zijn knie heeft en moet rusten. Hij mag wel naar school. Ook gepraat met Carney en Macèal en natuurlijk met Nienke.

Die avond zijn we uitgenodigd bij Helge en Aud Tove om råkfisk te komen eten. Jan en Inger zijn er ook. Het is wederom erg lekker en gezellig. Tegen 23.30 uur zijn we weer thuis.

Als we thuis weg willen rijden staan er twee elgen op het veld.


Zondag 13 oktober


Vandaag hebben ze de laatste elg geschoten, zeven totaal dus. Deze laatste wordt verkocht.


's-Middags komt André langs om zijn twee dozen met frikandellen op te halen. We praten elkaar weer bij en na een uurtje gaat hij naar Tynset om Niels op te halen.

Ik bel met Ria en Wout en het is een fijn gesprek. We hebben het over van alles en nog wat met in het achterhoofd dat het een van de laatste mogelijkheden is om met Wout te praten.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten