zondag 29 januari 2023

Week 4, nog meer kutterflis en sagflis

Maandag 23 januari gaan Peter en ik samen naar Telasag om nog meer zaagsel (kutterflis) te halen. Er is een groot tekort overal en we moeten zien dat we voorlopig even genoeg hebben voor de varkens en de kippen. De machines staan stil terwijl Peter en ik aan het scheppen zijn en dat scheelt in ieder geval. Als we net klaar zijn krijgt Peter een telefoontje van Bil dat ze in Vingelen ook sagflis hebben voor ons. Dus wij naar huis en dan gaat Peter naar Vingelen toe. Als ze de al gevulde zak op de auto willen zetten gaat de zak kapot. Daarna is het lunchpauze en stopt men dus met werken. Dus Peter schept de door hem meegenomen zak alvast zelf redelijk vol met sagflis en komt dan naar huis toe.

Sneeuw gaat schuiven op 24-1

Dinsdag 24 januari gaat Peter weer naar Vingelen en dan blijft de zak gelukkig heel. Erik komt dan hiernaartoe en zet de zak op de låve. 

Zak met sagflis

Later die dag gaat Femke alleen naar Tynset omdat ik het te druk heb. Ze haalt ook mijn pakje van Østo op met daarin mijn aangepaste slippers. Het is wennen maar ze zitten goed.


Bijna eraf

Die avond gaan Peter en ik naar Inger en Jan. Ik moet de boekhouding van Øversjødalen samfunnshus nakijken met Magnhild, die van het Idretslaget met Inger en van Hola Bygdelag met Jan. Daarna koffie met iets lekers en dan weer naar huis.

Woensdag is het erg glad en slecht en we besluiten om niet på lofte te gaan.

Men heeft vandaag wel kattenzand thuisgebracht. Hadden online bsteld omdat zakken van 14 kilo bijna niet te krijgen waren.



Alle sneeuw weer van het dak af

Veel sneeuw van het dak op het pad terecht gekomen


Erik heeft zand gestrooid

Vrijdag 27 januari naar Tynset en op de terugweg halen we weer yoghurt en leverpastei op bij Nico en Ineke. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten