zondag 15 januari 2023

Week 2, Beer naar de dierenarts en nog meer sneeuw

Maandagmorgen 9 januari ga ik samen met Beer naar Tynset alwaar Beer geopereerd zal worden. Hij heeft al enige tijd een bult op zijn rechterelleboog-voorpoot. Hij krijgt hier nu last van en volgens afspraak met de dierenarts is het dan nu tijd om het te gaan verwijderen. Aangekomen bij de dierenarts weeg ik hem en hij is nu 46.3 kilo, een verschil van bijna 4 kilo met afgelopen mei toen hij 50 kilo woog. Mooi zo. De dierenarts kijkt hem na en geeft hem dan een spuitje om te gaan slapen. Ik blijf bij hem tot hij slaapt en daarna ga ik wat boodschappen doen en koffie drinken bij de Domus. Na een goed uur kan ik hem weer gaan ophalen. Alles is goed gegaan en ze heeft een grote en een wat kleinere bult weggehaald. Tevens wat haar weggehaald zodat hij er weer wat beter uitziet. In de auto geholpen en daarna medicijnen gehaald bij de apotheek. Daarna terug naar huis alwaar we tegen half twaalf aankomen. Peter en Femke komen er al aan en Beer is de zieligheid zelf. Zeker omdat hij de kap om moet.



Voor het uitlaten aan het einde van de middag mag de kap eraf en kan hij eten en drinken. Omdat hij niet aan de wond komt, die trouwens is dicht gebrand, hoeft hij de kap niet meer op. Hij blijft wel zielig en laat ons niet uit het zicht.

Flap wordt weer groter

Om tien uur Beer en Cissa samen uitgelaten. Dat ging gewoon goed.

Mooi gezicht zo.

Dinsdag 10 januari en Beer eet heel goed zijn twee tabletjes op. Gelukkig maar.

Ik heb me daarna naar buiten moeten worstelen omdat de sneeuwflap naar beneden was gekomen. Voor de voordeur natuurlijk en na een klein paadje te hebben gemaakt heb ik Beer uitgelaten. Daarna nog wat verder opgeruimd en later die dag nog verder opgeruimd. Wat een kilo's sneeuw zijn dat zeg.

Woensdag 11 januari en Femke gaat nadat Erik is geweest de zakken ophalen bij de Coop. Wij zouden eigenlijk 's-avonds naar på lofte maar het waait weer als een gek, is boven nul en we hebben beide geen zin.

Donderdag 12 januari en het is erg zwaar om op ons pad te lopen. De sneeuw is erg dik en we zijn dan ook blij dat Erik komt om alles weer op te ruimen.

's-Avonds heeft Peter een vergadering van de AP in Tolga en ik werk de boekhouding bij aangezien die uiterlijk 15 januari bij Vekstra moet zijn.

Vrijdagmorgen gaat Peter, nadat Erik is geweest, eerst naar Strand Unikorn om zaagsel te halen maar hij komt met lege handen terug. Alles is uitverkocht en er is al weken besteld maar nog niets gekomen. Dat is flink balen want we hebben nog maar een paar pakken.

Daarna rijden Femke en ik naar Tynset, eerst de boekhouding van VGBE en Hovland Fjellgris afgegeven bij Vekstra in Tolga en daarna naar Tynset. Bij de Felleskjøpet hebben ze jammer genoeg ook geen zaagsel meer. Bij de Coop hebben we de zakken ingeladen en wat boodschappen gedaan. Dan terug naar Tolga naar Nico en Ineke die vandaag naar Zweden zijn geweest en die zo lief zijn geweest om voor ons Turkse yoghurt en husmorspate mee te nemen. Daar drinken we iets en dan naar huis. Ik was al misselijk maar dat wordt steeds erger en na het uitladen en uitlaten van Beer kan ik gaan zitten en langzaam weer opknappen.

Bij de post vandaag zat een hele leuke uitnodiging maar daarover later meer.

Zaterdag gaat het iets beter met de misselijkheid gelukkig en kan ik helpen om de stal weer schoon te maken. Erik doet weer goed zijn best met de sneeuw en Femke helpt om nieuwe halm in de stal te brengen en ik begin alvast met de zakken. In de middag boek ik de mailtjes in en uit van VGBE en werk het blog wat bij.

Zondag is Erik ook weer van de partij want er is weer meer gevallen. Alle beesten verzorgd en het blog verder bijgewerkt. Wat emmers gemaakt en verder een rustige zondagmiddag gehad. Wat gelezen en televisie gekeken en een aantal dingen geboekt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten