maandag 17 april 2017

De week voor Pasen en de Paasdagen zelf

Maandag 10 april gaat Peter tegen twaalven naar Øversjødalen om samen met Jan Pallin lootjes te verkopen bij de Dalarennet. Het is lekker druk en ze verkopen goed. In het restaurant geniet men van de Betasoep die traditie getrouw op deze dag geserveerd wordt.

Terje,Sissel, Tordis, Kari Grete,Solrunn en Elna
Dinsdagmiddag staan de huurders van vorig jaar bij ons aan de deur. Ze hebben nu onderdak gevonden bij Iren in Øversjødalen. Ze komen de glazen halen die ze vorig jaar hebben achter gelaten en die Femke in een doos in de kelder heeft gezet.


Woensdag is het Påskebasar en skiskytting en het is zoals gewoonlijk erg druk.





Ik meld me zoals afgesproken om 12.00 uur om bij de kassa te staan, maar wordt door Inger resoluut afgewezen en ik wordt gesommeerd om in de zaal te gaan zitten bij de lotenverkoop. Eigenlijk ben ik wel blij dat men mij wil beschermen na mijn longontsteking aangezien ik nog steeds erg moe ben.
Samen met Bjørn Olav en Jan verkopen we heel wat loten. Iedereen wacht rustig op zijn beurt om in een van de 7 schriften hun namen te schrijven en te betalen.
Ik maak kennis met Knut Storberget, een politicus van de arbeiderpartiet. Hij heeft een hut vlak bij ons en Jan Pallin stelt hem voor aan mij als zijnde, de buurvrouw van Hovland.
In de keuken werkt men onder hoogspanning want iedereen wil genieten van het buffet dat vandaag op het menu staat. Ook hier volgen we de traditie en het smaakt ook weer heerlijk.

Tegen vijven ben ik thuis en dan gaan Peter en Femke naar Øversjødalen om op hun beurt te helpen.
De trekking begint om 19.00 uur en om 18.00 uur zitten de eerste al in de zaal te wachten.
Wij hebben geen prijs maar een heleboel andere wel.


Donderdag is het skilek in Kåsa en deze keer zitten we niet in het komitee. We gaan natuurlijk wel kijken, koffie drinken, kopen lootjes en nu hebben we een hele mooie plaid als prijs.
Het is niet zo druk als vorig jaar, maar wel gezellig.

Ole Martin Solheim bij de rumperalley
Donderdagavond is het Kjærtorsdagsfest in Kåsa, waar Sindre Haagen met zijn band weer komt spelen. Ik zit in het komitee maar Peter neemt voor mij waar.
Om 19.00 uur vertrekt hij en om 02.30 's-nachts is hij weer thuis. Het is erg druk geweest, ongeveer 85 betalende, en dat is mooi. Ook de lotenverkoop en verkoop van bier,wijn etc. ging goed dus dat wordt een mooi overschot voor Fjelltun.

Vrijdag zijn we thuis en werken we.


Zaterdagmorgen gaan we eerst met zijn drietjes naar het Paasontbijt in Øversjødalen. We eten lekker maar hebben jammer genoeg geen geluk bij de kakelotterie.
Daarna gaan Femke en ik naar Tynset na Peter thuis afgezet te hebben.

Zondag is het 1e Paasdag en eten we lamsbout.

Maandag is het 2e Paasdag en doen we van alles en niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten