donderdag 9 maart 2017

Bliksembezoek Nederland maandag 6 maart tot en met donderdag 9 maart

Maandagmorgen rijden we al vroeg naar Røros en ploegt onze auto door de diepe sneeuw hier op het weggetje. De rest gaat goed en we zijn mooi op tijd op het vliegveld. Peter gaat even mee naar binnen en rijdt dan weer naar Kåsa terwijl ik eventjes moet wachten alvorens het vliegtuig in te gaan. Ik heb het koud en hou lekker mijn jas aan. Ik ben niet de enige want het vliegtuig is niet erg opgewarmd.
De vlucht verloopt goed en na aankomst op Gardermoen haal ik mijn bagage op en lever die weer in bij KLM , door de controle en dan naar de gate. Rondom mij wordt volop gesproken over het schaatsen van afgelopen week in Hamar en het is erg druk.

In het vliegtuig zit Erben Wennemars schuin voor mij en naast mij zit Peet van der Meijden, een voormalig masseur van de Nederlandse en Noorse ploeg. Hij is bekend met Savalen en weet dus ook waar Tolga ligt. We praten gezellig over van alles en nog wat en daarna slaap ik ik nog wat.
Ik ben al verkouden en ik weet dat vliegen dat meestal erger maakt.
Aangekomen op Schiphol worden we met de bus verder gereden en daarna gaan we de bagage halen. Daar zie ik nog meer mensen die met schaatsen te maken hebben waaronder Rintje Ritsma.


Mijn bagage is vrij snel op de band en dan loop ik richting het station, koop een broodje en stap ik in de trein naar Utrecht. Daar stap ik over op de trein naar Maastricht en daar kom ik tegen kwart voor drie aan. Daar wordt ik opgewacht door Nienke, Jhon, Yore en Carney. Heerlijk om ze weer te zien en te kunnen knuffelen.

Het heeft geregend maar het is nu droog en we lopen naar de Jumbo om wat boodschappen te doen. Jhon brengt alvast mijn koffer weg en komt daarna ook richting Jumbo. Yore is vandaag naar de kno arts geweest en is daarom niet naar school geweest. Hij heeft nieuwe buisjes nodig en dat gaat einde van de maand gebeuren.
We doen wat boodschappen en gaan daarna lekker naar huis om wat te drinken en cadeautjes uit te pakken. Yore krijgt lego en Carney krijgt duplo. Voor Nienke waxinelichtjes en houders en voor Jhon kviklunsj(chocolade).
Ik krijg Ik hou van Holland Maastricht en Monopoly Maastricht. Hartstikke bedankt.

Dan is het natuurlijk ook knuffel en leestijd.



Tekening voor opa







Na het eten spelen we nog wat en daarna is het bedtijd. Ik lees een boekje voor bij Yore en geef Carney nog een dikke kus en dan naar beneden alwaar we wat tv kijken en verdergaan met een legpuzzel van de Efteling. Daarna naar bedje toe want het wat toch een lange dag en ik heb het erg koud.

Dinsdagmorgen eten Nienke, Yore en ik ons ontbijt en daarna  pak ik de fiets en gaan we met zijn drieën naar de school van Yore toe. Het is niet zo ver maar je moet wel twee wat drukkere straten oversteken. Ik had de school afgelopen jaar al weg gezien maar nu gaan we naar binnen en zie ik de klas van Yore.

Lekker verkleden
Daarna gaan Nienke en ik weer naar huis en dan zijn Jhon en Carney ook beneden. We spelen en knuffelen, gaan even naar de Jumbo en de Blokker ( om een passevite te kopen)en dan is het weer tijd om Yore op te halen. We hadden vanochtend zijn schoolmap mee gekregen en die hebben we samen doorgekeken en die leveren we nu weer terug in. We gaan terug naar huis en na gespeeld te hebben gaan we aan tafel, spelen nog wat en dan is het weer bedtijd. Zelfde ritueel als gisteren met alleen een ander boekje.

Woensdagmorgen regent het iets en na het ontbijt rijden we weer naar school en dan weer naar huis.
Die ochtend doen we boodschappen om mee te nemen naar Noorwegen, waaronder een zestal pakken brinta, chocolade paaseitjes en paaskoekjes. Jammer genoeg hebben ze bijna geen paasdingetjes om als cadeautjes mee te kunnen nemen. Bij het Kruidvat koop ik nog een boek en scheppen we een aantal bakjes vol met snoep i.v.m. een actie waar Nieke en Jhon aan deelnemen.
Dan is het weer tijd om Yore op te halen en aangezien het dan erg regent zijn we alledrie erg nat.
Droge sokken en broeken aan en dan lekker met zijn allen boterhammen eten.

Die middag spelen en lezen we en gaat Nienke even boven rusten.

Na het eten hetzelfde ritueel en daarna gaan wij verder met puzzelen. Ik voel me niet erg lekker en kijk een beetje televisie en help af en toe wat met de puzzel. Mijn koffer staat al beneden en alles zit er al bijna in.

Donderdagmorgen kan ik wat langer blijven liggen aangezien Yore niet naar school hoeft. Nienke en Jhon denken dat het beter is dat hij mee gaat naar het station om mij weg te brengen.
We ontbijten samen en daarna is het tijd om nog wat foto's te maken.












Carney bij mijn handbagage











Daarna gaan we met zijn allen naar het station en neemt Jhon mijn koffer en Yore mijn handbagage.




Oma met muts voor de kou en Yore met de handbagage




We zijn net te laat op het station maar geen probleem, een half uur later is er weer een trein en dan heb ik nog anderhalf uur op Schiphol voor mijn vliegtuig gaat.
We gaan even bij de Hema naar binnen en dan staat de trein bij het perron. Jhon brengt mijn koffer naar binnen en ik zet mijn handbagage ook al vast op zijn plek en daarna neem ik weer afscheid van allemaal. Het was kort maar krachtig en het is alleen jammer dat ik me geen 100% voelde.

De trein vertrekt en Yore rent nog een stukje mee en dan ben ik onderweg naar Schiphol.

Op het station speelt Yore nog even op de piano en geeft het afscheid gelukkig geen grote problemen.



Mijn treinreis gaat goed en er zijn een aantal mensen die me helpen met mijn koffer en handbagage, ja je wordt ouder oma. Ik lever mijn bagage in en die weegt 22,5 kilo. Daarna naar de gate alwaar het vliegtuig vertraging heeft maar gelukkig niet al te lang. Het is druk en ik heb het koud en ik slaap het grootste gedeelte van de reis. Op Gardermoen gaat het vrij snel, en als ik mijn bagage ingeleverd heb ga ik naar de gate om te wachten op het vliegtuig naar Røros. Ik heb al aan Peter gevraagd om paracetamol mee te nemen want ik begin me steeds beroerder re voelen.
Het vliegtuig vertrekt op tijd en ook hier slaap ik. Mooi op tijd zijn we in Røros en wordt ik opgewacht door Peter en Femke.
Ik neem de paracetamol en we rijden terug naar huis. Ik voel me niet goed genoeg om ergens te gaan eten en ben blij als we weer thuis zijn. Even doorgeven aan Nienke en Jhon dat ik er weer ben , nog wat zitten in de stoel en daarna naar bed toe.

Ik heb deze keer mijn cpap apparaat niet meegenomen naar Nederland en ook deze nacht zet ik hem niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten