zondag 6 april 2014

Een volle werkweek en daarna weekeinde

Zondag 30 maart zijn Peter en ik op verjaardagsvisite in Tolga geweest. Jildou was 16 jaar geworden en dat gingen we vieren. De buren waren er en ook Nico,Ineke,Miranda,Maan en Ylva. Eleonie kwam ook met Steven en Annelie. Remco was thuis gebleven met Silje aangezien ze erg verkouden was.
Het was erg gezellig en Peter heeft nog gesjoeld met Meine en Rindert.

Appeltaart (foto Yvonne)

Friese oranjekoek (foto Yvonne)

Kwarktaart (foto Yvonne)


Afgelopen week heb ik elke dag in Tolga gewerkt als vervangster van Wanida en daarnaast ook nog voor VGBE. Extra lange dagen dus, totaal 38 uur als vikar en dat merk ik nu wel. Blij dat het vrijdagavond was in ieder geval.
Ik heb nu ook een contract tot en met half augustus voor het schoonmaken van Vidarheim. Dat zijn 7,5 uur per week en daarnaast extra uren als er feesten etc. zijn geweest.

Peter is dinsdag nog opgehaald door Matjo om  naar het huis in Telneset te gaan kijken en hij is daarna met mij weer mee naar huis gereden. 's-Avonds is Dennis nog op bezoek geweest voor Femke haar verjaardag. Ze is al weer 26 jaar geworden.

Woensdagavond zijn Peter en ik, na mijn werk, nog på lofte geweest. Daar hebben we alvast loten gekocht voor de påskabasar.
Die ochtend ben ik met Femke in Tolga geweest voor fysiotherapie, daarna naar Tynset voor mijn afspraak in het ziekenhuis en daarna naar de møte van de schoonmaaksters.
Ik wordt nu doorgestuurd naar Trondheim omdat men hier niet de mogelijkheden heeft om bepaalde røntgenfoto's te maken.

Donderdag ben ik met Femke naar Tolga gereden en ben ik daar gaan werken terwijl zij door is gereden naar Mel. Ik ben om 18.30 met de kid naar huis gegaan. Later die avond werd ons buurhuis gevuld met 8 mensen die deelnemen aan het nk jachtschieten in Tynset.

Vrijdagmorgen ben ik weer bij de dokter geweest en daar was eigenlijk alles goed. Mijn vitamine D was weer helemaal op peil en ook het ijzergehalte. Wel is mijn cholesterol iets hoger dan 2010 maar mijn bloeddruk was weer gewoon normaal. Alles een beetje in de gaten houden nu en als er klachten zijn kan ik weer bij haar terecht.
Vandaag ook onze trouwfoto opgehaald, die na bijna 30 jaar, nu eindelijk in een lijstje zit. Ook een drietal foto's van Peter en mijzelf af laten drukken, die kunnen nu in de lijst die Dennis voor ons heeft meegebracht.
Dus nu hangt de fotowand weer wat voller.

Vandaag, zaterdag, zijn Peter en ik eerst lekker een eindje met Nana gaan lopen. Nana gaat wel steeds meer hinken, dus toch binnenkort tijd voor een bezoekje aan de dierenarts.



Mickey zit in de zon voor het speelhuisje



Daarna heb ik  alle mailtjes van gisteren weer ingeboekt en de administratie op orde gemaakt. Daarna nog wat getekend en toen was het tijd om naar Øversjødalen te gaan. De bygdekvinne hadden een ski/speeldag georganiseerd bij het samfunnshus. Het begon om 12.00 uur maar wij waren wat later. Het was lekker druk en gezellig.


Femke praat met Ann Helen

Femke en ik helemaal rechts

Bjørg en Inger

Inger gaat pannenkoeken maken

Bjørg is lapper aan het maken

Jan rechts in beeld

Hier zij n er ook een heleboel

Anette met rechts haar moeder

Glad ijs


Bjørn Olav met Kaszon


Ballen gooien
Nadat we thuis zijn gekomen hebben we eerst koffie gedronken en daarna zijn Peter en ik weer met hout gaan spelen. We moeten immers as winter ook weer hout voor de kachel hebben.


Zaterdagavond kwam Theo op bezoek en hebben we elkaar weer bijgepraat. Hij heeft zijn appartement in Tolga nu opgezegd en slaapt vannacht in Malmplassen om daarna met de kinderen te gaan langlaufen.

Zondag eerst even wat uitgeslapen, wel zeker tot half negen , daarna op ons gemak ontbeten en daarna aan het werk voor VGBE. De zon komt er weer door en het is weer heerlijk weer.


Na nog even naar De Ronde van Vlaanderen te hebben gekeken gaan we nog even lekker naar buiten. Het dooit goed en we zijn blij dat Dennis vrijdag al heel wat sneeuw uit onze tuin heeft gehaald.

Femke met Nana op de berg sneeuw die uit onze voortuin komt

Peter en ik

We kunnen bijna weer gebruik maken van onze grill.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten