woensdag 4 januari 2023

Yore en Carney in Noorwegen

Dinsdag 20 december brengt Femke mij naar het station in Tolga zodat ik de trein van iets over half een naar Gardermoen kan nemen. Jhon is dan al onderweg naar Zaventhem.


De kids krijgen te maken met vertraging maar komen gelukkig toch op tijd op het vliegveld om het vliegtuig te halen. Die vertrekt op tijd en komt iets te laat aan op Gardermoen. Dan ben ik zelf ook al op Gardermoen en dan is het wachten geblazen. Het duurt dan nog wel een uur maar iets na zessen kan ik ze in mijn armen sluiten. Papieren ondertekenen en dan kunnen ze gaan spelen bij het vliegtuig. Ondertussen kunnen we kijken en luisteren naar een optreden.




Daarna kopen we wat te eten en te drinken en gaan we de trein in. 

Carney voelt zich niet erg lekker.

Yore heeft geen enkel probleem

De reis op zich gaat goed alhoewel het voor Carney altijd te lang duurt. Ze heeft spuugzakjes maar pas als we bijna bij Tolga zijn gaat het fout. Net alles opgeruimd en dan komt het. Gelukkig alleen op de vloer en dat is zo opgeruimd. Femke wacht ons op en dan zijn we tegen twaalf uur 's-nachts weer in Kåsa.

Woensdag 21 december en het is prachtig weer. We hebben allemaal goed geslapen.



Post halen














Carney helpt mee om te snijden voor de varkens en daarna om appelmoes te maken.




Natuurlijk ook binnen spelen en televisie kijken.




Vrijdag 23 december koekjes versieren en nagels lakken







Tante Femke komt de nagels lakken van Carney.




Natuurlijk gaan we ook nog naar buiten.








Ondertussen heb ik nog twee kerstbroden gebakken.


Femke heeft een chocoladetaart gemaakt.


Zaterdag 24 december en we rijden naar Tynset om boodschappen te doen en zakken te halen voor de varkens. 

Ook moet er hout gehaald worden en dan gestapeld. Carney kan dat heel goed.




Daarna eten we pizza en is het tijd voor de cadeautjes.










Bedeltjes voor Femke

Boeken voor mij

Voor Yore en Carney

Voor Peter en mij

Yore

Carney

Ingrid en Peter

Ik ga die avond bij Femke televisie kijken: All you need is love Kerstspecial.

Zondag 25 december. Het is erg koud en het waait en het sneeuwt. Lekker binnen blijven dus.




In Maastricht heeft Macèal ook zijn cadeautje van ons gekregen.


Nog even televisie kijken


Maandag 26 december en die middag gaan we naar Tolga om samen met een aantal andere Nederlanders een gezellige tijd te hebben.

Femke vlecht het haar van Carney







Daarna terug naar huis en nog wat televisie kijken.

Dinsdag 27 december Heel veel sneeuw en sneeuwpret.






















28 december en dan hebben we Juletrefest in Kåsa





















































Donderdag 29 december 
















Vrijdag 30 december, buiten spelen


























Daarna lekker naar binnen, warme douche en chocolademelk.

Zaterdag 31 december en het is oudejaarsdag. Het sneeuw en waait en Erik moet wederom erg veel moeite doen om alle sneeuw op te ruimen.



Hier kunnen we ook naar beneden hoor, zonder slee maar gewoon zo.












De varkentjes staan lekker binnen en spelen en eten.





We zouden eigenlijk naar Nico en Ineke gaan maar vanwege het slechte weer besluiten we om thuis te blijven. We spelen monopoly en kijken wat televisie terwijl we genieten van de oliebollen en appelbeignets die Femke vandaag gebakken heeft. En dan wensen we elkaar Gelukkig Nieuwjaar en gaan we even naar buiten.

 




Er is minder vuurwerk dan vorig jaar en dat is goed voor onze Beer want die heeft er erg veel last van.

Nieuwjaarsdag 1 januari 2023








Die middag gaan we naar Nico en Ineke om Gelukkig Nieuwjaar te wensen en we nemen appelbeignets mee. Ylva en Maan zijn er ook.

Maandag 2 januari rijden we 's-middags naar Tynset en het is koud. Carney en ik bij Femke en Yore bij Peter in de auto.



We doen boodschappen, halen zakken en gaan lekker eten bij het Kebabhouse.















Daarna terug naar huis terwijl het nog kouder is geworden.



Weer thuis alles uitladen en lekker naar binnen toe.


Dinsdag januari en nog even lekker buiten spelen.



Woensdag 4 januari en dan is het weer tijd om naar Gardermoen te gaan.



Femke brengt ons naar het station in Tolga.

Wachten op de trein die vertraging heeft

We hebben eten en drinken mee maar Carney wil helemaal niets hebben. Bang om ziek te worden.

Wachten op Hamar op de trein naar Gardermoen

Treinreis gaat goed en we brengen eerst de koffer weg en dan krijgen ze hun tasjes met instapkaarten. Ik krijg weer een pasje om ze zelf weg te brengen naar de gate,



Wachten op vertrek

Veel sneeuw


Hij wordt weggeduwd.

Het vliegtuig zou om 16.15 vertrekken maar gaat tegen half vijf weg bij de gate. Daarna worden de vleugels ontdaan van ijs en stijgt hij iets na vijven op.

Mijn trein heeft ook vertraging en in plaats van 17.01 uur gaat hij vertrekken om iets voor half zes. Ik stap in de trein naar Trondheim die iets eerder gaat en ook stopt in Hamar. Geen problemen met kaartje gelukkig en dan ik mooi op tijd in Hamar. Daar staat de trein nar Tolga al te wachten dus ik kan gelijk instappen. De trein moet nog wachten op andere passagiers en vertrekt met een kwartiertje vertraging. 
Ik ben mooi op tijd in Tolga alwaar Peter me komt ophalen. Er is veel sneeuw gevallen en de brøytebil doet goed zijn werk. Ons padje is bedekt met een laag van ongeveer 30 cm sneeuw maar daar komen we met de Isuzu goed doorheen. Om 22.00 uur zijn we thuis en Yore en Carney zijn dan weer bij papa en mama en Macèal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten