zondag 27 maart 2022

Week 12, uitstapje Husflidslaget, opticien , kapper en årsmøte Fjelltun

Maandag 21 maart gaat Peter met aanhangwagen naar Tolga om twee zakken krachtvoer te halen en hij neemt ook sagflis mee. Later die dag komt Erik om te twee zakken op de låve te zetten.
Hein komt langs en heeft weer worsten bij.





Dinsdag rijden Femke en ik naar Tynset. Het heeft weer wat gesneeuwd en ons pad is nog steeds erg ijzig.

Woensdag 23 maart








Donderdag 24 maart en vandaag is het uitstapje van het husflidslaget.
Bjørg komt mij om 11.00 uur ophalen en dat zit Lina al voorin en Elin achterin. Daarna naar Tolga alwaar we Åse ophalen en dan gaat het richting Vingelen. Inger rijdt voor ons tesamen met Magnhild, Kari Grete en Solrun.
Hier is een gedeelte van het innkjøpslaget gevuld met brei- en haakspullen en er wordt grif gekocht. Ik was hier al eerder geweest maar een aantal is hier nog nooit geweest.


Solrun en Lina

Daarna rijden we naar Os alwaar we gaan eten bij Trollkroa.
Hier maakt de eigenaar een foto van ons zodat we er allemaal op staan.


Het eten is weer lekker en meer dan voldoende.


Het husflidslager betaalt voor het eten zodat we alleen ons eigen drinken moeten afrekenen.
We stappen weer in de auto en gaan dan weer op huis aan.

Vrijdag 25 maart heeft Femke om 10.00 uur een afspraak bij de opticiën in Tynset. Ze moet haar ogen laten nakijken en daarna zoekt ze een nieuw montuur uit. Dan gaan we een broodje eten bij de Domus en boodschappen doen. Ook halen we de zakken op en dan naar Tolga alwaar ik om 13.00 uur een afspraak bij de kapper heb. Hier zien we Lina alsook Anne-Maj.



 Als ik 's-avonds met het eten bezig ben gaat mijn telefoon en zie ik dat Edwin belt. Ik schrik want ik denk dat er iets met Tante Bertha is. Dat is dus niet zo want ik krijg haar zelf aan de telefoon en dan hoor ik dat Tante Ad is gestorven. Heel verdrietig want de kanker was aan het weg gaan maar nu is ze gestorven aan Corona. 
Ik stuur een berichtje aan mijn zussen en schoonzus en krijg diezelfde avond een foto van de kaart.
 



Zaterdag 26 maart




Zondag 27 maart is Bert , de broer van Peter jarig. Hij is 71 jaar geworden. We proberen te bellen maar het internet is te slecht. Dus heeft Peter maandag gebeld en toen lukte het wel.

Foto om 09.00 uur 

Tegen 11.00 uur gaan Peter en ik naar Fjelltun voor de jaarsvergadering.





We hebben een mooie opkomst en Ann Helen stopt als secretaris. Jeanette heeft aangegeven dat zij het wil overnemen en daar zijn we blij mee. Ze is nu zelf niet aanwezig maar dat maakt niet uit. Voor de rest wordt er gepraat over de Skilek en het Skjærtorsdagsfest. De loterij levert weer een mooie som op.

Foto om 17.00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten