zondag 5 september 2021

Week 35 dokter , havik op bezoek en verkiezingscampagne

Vrijdag 3 september heb ik een afspraak bij de dokter aangezien mijn handen zeer blijven doen. Sterker nog, ze gaan steeds zeerder doen. Op 18 augustus heb ik een mri gehad en daar hoop ik de uitslag van te krijgen. Het is een arts in opleiding en ze verwijst mij door naar de reumatoloog in Tynset. Even afwachten hoe lang dat gaat duren.

Femke is vandaag al heel vroeg naar Zweden vertrokken, naar Leaf en Billy. Het is een laatste keer aangezien Leaf en Billy terug gaan verhuizen naar Schotland. 

Vandaag is ook de dag dat we een havik op bezoek hebben en hij heeft een kip vermoord en zijn kop opgegeten als we het ontdekken. Hij vliegt weg en wij besluiten om de kippen binnen te doen en daar te laten.

Zaterdag 4 september is Peter in Tolga i.v.m. de verkiezingscampagne voor de AP.







Ik ben thuis en geniet daar van het mooie weer.


Ik heb een net gespannen en hopelijk helpt dit.






Zondag 5 september en nog steeds mooi herfstweer.





Als Peter en ik in de stal bezig zijn horen we een hoop kabaal en ren ik naar buiten. Daar is de havik toch langs het net gekomen en heeft een jong kippetje aangevallen. Ik schiet de kooi en en jaag de havik eruit met een lange steel van de rabarberplant. Het kippetje ligt stil en heeft bloed bij haar keel. Ik pak het op en neem het mee naar binnen terwijl Peter het hok weer afsluit zodat de kippen niet meer in de buitenren kunnen. We spuiten wat desinfectie op het nekje en zetten haar met wat water en eten in een doos. Na een half uurtje is ze weer zover dat ze terug kan bij de andere kippen. Gelukkig nu goed afgelopen.

Vanmiddag naar Hein en Daniëlle geweest om afspraken te maken over het varkensvlees. Er wordt 1 varken grof verdeeld en Hein gaat daar allemaal lekkere dingen van maken. Speciale worsten, slavinken etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten