woensdag 23 november 2011

Naar Nederland 18-11-2011 t/m 22-11-2011

Vrijdagochtend 18-11-2011 heeft Peter mij en Femke naar Tolga gebracht. We reden om 05.50 uur weg en waren mooi op tijd bij het station. De trein vertrok om 06.45 uur naar Hamar.In Hamar hagelde het en het was spiegelglad op het perron. Gelukkig konden we vrij snel instappen, de trein naar Gardermoen stond al klaar. Wel moesten we twintig minuten wachten op de bussen die van Lillehammer naar Hamar kwamen. We waren gelukkig mooi op tijd op Gardermoen. Daar kregen we echter te horen dat onze vlucht was geannuleerd vanwege de zware mist op Schiphol. Het vliegtuig kon niet vertrekken uit Amsterdam. We werden overgeboekt op een vlucht naar Stockholm en van daaruit naar Schiphol.We kregen ieder een bon van 120 Nk om iets te eten op Gardemoen, om het leed iets te verzachten. Na nog wat vertragingen zijn we uiteindelijk om 20.00 uur geland op Schiphol.Daarna met een shuttle naar Hoofddorp om onze huurauto op te halen. Met ons peugeootje 107 en mbv de meegenomen tom tom waren we uiteindelijk om 22.10 uur in Spijkenisse. Hier werden we hartelijk verwelkomd door Rinus en Ria , Max en Donna en Tinker. Lekker wat gedronken en daarna naar bed.
Op zaterdag redelijk op tijd opgestaan en met zijn vieren ontbeten. Daarna zijn Femke en ik naar Eijsden gereden. Het was prachtig weer en de reis ging uitstekend. Om half twaalf waren we bij Nienke en Jhon. Fijn om ze weer te zien en vast te kunnen pakken. Nienke ziet er goed uit, is weer iets bijgekomen. Ze had net een lichte aanval gehad maar was gelukkig al weer opgeknapt. Hebben lekker gekletst , thee gedronken en gegeten. We kregen een leuke mand met allerlei sinterklaaslekkers erin. En twee gesigneerde boeken van Flikken Maastricht. Nogmaals dank daarvoor, het zal lekker smaken. Ook zijn we even lekker gaan lopen in Eijsden. Het was prachtig weer en we hadden onze jassen niet nodig. Wat inkopen gedaan bij de Plus en een ijsje gegeten bij de bekende ijsboer in Eijsden. Daarna weer terug naar het huis van Nienke en Jhon. Het was ondertussen weer tijd geworden om terug te rijden. Toch een kleine twee en een half uur rijden naar Spijkenisse. Bij Ikea Breda nog even gestopt om een tl-lamp te kopen voor onder ons keukenkastje en daarna vlug verder. 's-Avonds lekker gegeten en alle brei-en haakwerkjes bekeken van Ria. Hartstikke leuk.
Op zondagmorgen is het mistig en na het ontbijt gaan Femke en ik naar Roosendaal. Voorzichtig rijden en niet al te hard. Het gaat gelukkig allemaal goed. Eerst op de koffie bij (o)pa Frans. Lekker thee gedronken met een koffiekoek. Bijgekletst en ook verteld dat Nienke een tumor in haar nek heeft. En dat ze binnenkort een nieuwe mri zal krijgen.
Daarna bij Monica wezen kijken in haar nieuwe appartementje. Leuk om zo te kunnen zien en ook leuk om haar even te zien. Daarna de stad in en wat dingetjes gekocht. Ook even bij Ge en Jeanne geweest. Geen kerstbonbons want die waren er nog niet. Daarna terug naar (o)pa Frans. Daar waren Ria en Wout en ook Rinus al gearriveerd. Daarna kwam ook Astrid nog. Wat bijgekletst en daarna hebben Ria, Rinus en Astrid de kast leeggemaakt aangezien er 's-maandags een nieuwe kast zou komen. Tegen vijven weer terug naar huis in de mist. In Spijkenisse gelijk doorgereden naar de bioscoop om kaartjes op te halen. Konden we op ons gemak bij Ria en Rinus eten( erwtensoep en voor Femke frietjes) om daarna om 20.00 uur naar Breaking Dawn te gaan kijken. Hartstikke leuke film, ben nu wel benieuwd naar deel 2.
Op maandagmorgen met Ria naar het winkelcentrum geweest. Bij de jumbo alles gekocht wat er verder nog op onze verlanglijstjes stonden. Ook nog wat voor Theo en Yvonne Baas gekocht. Moesten het in twee pakketten verzenden aangezien onze koffers beide al aan de 23 kilo zaten. Nu maar hopen dat ze op tijd aankomen.
's-Middags naar het centrum van Spijkenisse. Lekker rondgekeken en een kroket op bij slagerij Hek. Nog wat wol gekocht, kon er nog net bij in de koffer.
's-Avonds dan toch boerenkoolstamp met worst gegeten. Deze waren we vrijdagavond misgelopen omdat we te laat arriveerden. Daarna zijn Rinus en Ria naar het ziekenhuis gegaan op bezoek bij Marian, het vrouwtje van Tinker.
Daarna lekker koffie gedronken met een stuk boterkoek.Het is dan nog steeds mistig.
Op dinsdag kunnen we weer wat verder kijken, de mist is opgetrokken. Nu maar hopen dat dat bij Schiphol ook het geval is. We vertrekken om 10.00 uur en dat is maar goed ook. Niet vwb het weer, dat is gewoon goed, maar vanwege de drukte bij het verhuurbedrijf. De auto afgetankt en ingeleverd en daarna met de shuttle terug naar Schiphol. Samen met een mevrouw met kindje en haar moeder. Zij wonen al twintig jaar in Noorwegen en zouden eigenlijk maandagmorgen vliegen. Dat ging dus niet door vanwege de mist.
Na onze bagage te hebben ingeleverd door de douane. Wat boekwinkels bezocht en gegeten bij Burger King. Daarna naar de gate en in het vliegtuig. Bijna op tijd vertrokken en op tijd geland. Daarna wachten op bagage. Die lag al op de band maar onze koffers waren er niet bij. Ook van een aantal medereizigers niet. Toen kwam de bagage van nog twee vliegtuigen erbij. De band lag helemaal vol. Toen kwam gelukkig de koffer van Femke en even daarna ook die van mij. Daarna naar het treinstation alwaar we om 17.05 uur vertrokken. Na een overstap in Hamar kwamen we om 21.15 in Tolga aan. Daar stond Peter ons al op te wachten. Toen nog een autoreisje naar Øversjødalen alwaar we om 22.00 uur aankwamen. Weer terug thuis.