zondag 10 maart 2024

Week 10, møte Nortura, temakveld hørsel ,etentje bij Helge en Aud Tove en vergadering visvereniging

 Maandag 4 maart rijden Peter en ik naar Os om aldaar de kretsmøte van Nortura bij te wonen. Het zou eigenlijk bij Trollkroa zijn maar daar was al een pensionistenmøte dus is het verzet naar het gemeenschapshuis. Redelijke opkomst en duidelijke behandeling van de zaken. Koffie en thee en water. Daarna pizza's en limonade en natuurlijk taart. Zo kregen we ook ieder weer een schrijfblokje en een balpen en ieder een zakje met turmat.


Het begon om 12.00 uur en om 15.00 uur rijden we weer terug naar huis.



De weg is voor ongeveer 80% schoon.  Ons pad ligt gewoon nog vol met sneeuw natuurlijk.

Dinsdag 5 maart

ijspegels in de struik

Woensdag 6 maart en Peter gaat eerst naar de fysio. Dan pakjes ophalen en naar Strand Unikorn om 4 pakken sagflis te halen. Dan door naar Hein en Daniëlle om eieren weg te brengen en een en ander te bespreken voor ons feest.











Peter gaat 's-avonds naar Vidarheim in Tolga om een Temakveld om hørsel bij te wonen. Die begint om 18.00 uur en daarom komen Ola en Ann Helen mij ophalen om på lofte te gaan. Inger en Peter hebben geruild met Åse en Bjørg die ook naar Tolga zijn. Ik neem het dus over voor Peter en deze keer heb ik twee verschillende soorten koekjes bij en ook Inger heeft wat gekocht. Het is niet erg druk maar wel gezellig. Daarna wordt ik weer netjes thuis gebracht en tegen 21.30 uur is Peter ook weer thuis.

Vrijdag 8 maart rijden Femke en ik met haar auto naar Tolga om daar de bestelde uitnodigingen op te halen bij de YX. Daarna papier etc. weggebracht in Tynset en boodschappen gedaan. Bij de Domus wat gedronken en kaarten in de enveloppen gedaan. Postzegels voor binnen- en buitenland gekocht en kaarten op de post gedaan. De rest geven we af. Zo hebben we bij Sunkost twee kaarten afgegeven Voor Colinda en Loreena en toen we Nico en Ineke zagen hebben we die ook alvast de kaart gegeven. Daarna bij Aleida in de bus gedaan en afgegeven bij Hein en Daniëlle en toen weer naar huis.

Zaterdag begint het te sneeuwen en te waaien en het dak en het pas liggen al snel weer vol. We krijgen een berichtje van Helge of we daar Rakfisk willen komen eten, i 7 tiden. We lezen niet goed en staan om 17.00 uur bij hun aan de deur. Ze zijn er niet en dan zien we dat er i 7 tiden staat. Terug naar huis en dan zijn we er weer om 19.00 uur. Gelachen om het foutje en een zeer gezellige avond gehad. Rakfisk was lekker en ook het toebehoor. Ook de aquavit smaakt goed mar ik neem er maar eentje aangezien ik terug moet rijden. Tegen 24.00 uur stappen we op, zeer tegen de zin van Helge, maar het is goed geweest. Ik rijdt het eerste stuk terug en Peter neemt het over bij onze brievenbus. Op de heenweg lag ons pad al erg vol en nu ligt er nog meer. We komen er net doorheen en dat met onze hoge auto. 

Zondag 10 maart 



Tegen kwart voor tien komt Erik het pad schoonmaken en kan Peter naar de vergadering van de visvereniging. Deze begint om 10.30 uur en Femke en Talia komen gezellig langs. Ik knip ondertussen alle nietjes uit de kranten die we van Elin en Ann Helen hebben gehad voor de varkens. Die spelen daar erg graag mee.



's-Middags gepuzzeld en gelezen en gewoon lekker rustig aan gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten