zondag 7 augustus 2022

Week 31 en Yore komt naar Noorwegen

Maandag 1 augustus 



Woensdag 3 augustus brengt Femke mij naar het station in Tolga alwaar ik de trein zal nemen naar Gardermoen. Yore komt voor vier weken bij ons op vakantie. Zijn zusje Carney komt dit jaar niet mee. Zij blijft bij papa en mama en haar broertje Macèal.


Het is de nieuwe trein en de reis gaat zoals verwacht. Ik ben om iets over 21.00 uur op Gardermoen en dan is het wachten en wachten. Het vliegtuig van Flyr is niet op tijd vertrokken vanuit Brussel en komt pas veel later dan eigenlijk de bedoeling was aan op Gardermoen. Daarna duurt het nog even en dan zie ik Yore. Ik laat mijn paspoort zien aan de begeleiding en daarna kunnen we naar buiten. We bellen naar Gardermoen B& B om te laten weten dat we opgehaald kunnen worden en we worden even daarna terug gebeld met de mededeling dat we met een grote bus zullen worden opgehaald. Yore belt ook naar zijn papa en mama om te laten weten dat alles goed is gegaan. Als de bus komt gaan Yore en ik voorin zitten zodat we ook als eerste uit de bus zijn als we bij de B&B aankomen. Zo zijn we tegen twaalven op onze kamer en in bed.

Donderdag 4 augustus en na een goede nachtrust, een douche en een lekker ontbijt in de serre rijden we naar Gardermoen. Dit keer met het gewone busje.


Om iets over elven met de trein richting Tolga alwaar we worden opgehaald door Femke. Dan naar huis waar Peter ons opwacht.

Peter met Yore

Vrijdag 5 augustus gaat Peter de geleende lift terugbrengen naar Marit terwijl Yore meefietst.







Op de terugweg

Ook moeten we het water vullen voor de varkens.


Uitrusten

Foto Femke

Foto Femke ingezoemd

Die middag moet ik naar de kapper en daarna zien we elkaar in Tynset alwaar we schoenen, laarzen en slippers kopen voor Yore. Schoenen krijgt hij van Femke en de rest van ons.



Zaterdag 6 augustus en Peter gaat met Yore naar boven naar de koeien kijken.











Even poseren




Televisie kijkend op zijn Yore's.



Zondag 7 augustus gaan we lopen met Hola Bygdelag. We ontmoeten elkaar bij Prestlia en dan gaan we naar Prestliknausen.




Hieronder de foto's van Femke



























En de foto's van Peter



















































En nog wat foto's van mijzelf







En hier waren we zondags.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten