zondag 2 mei 2021

Week 17

Maandag 26 april ga ik met Peter naar Tynset alwaar ik bij de Domus uitstap en Peter verder rijdt naar het ziekenhuis alwaar hij een catscan krijgt. 

Ik loop vanuit de Domus naar de bakker alwaar ik ga zitten wachten op Peter. Ik neem een kop koffie en lees een boek.

Je eigen aanmelden ivm covid.

Als Peter komt drinken we nog een kop koffie en daarna gaan we naar de opticiën om voor Peter een nieuw montuur uit te zoeken. Hij moet nieuwe glazen en zijn oude bril gaat dan dienen als pc-bril met speciale glazen erin. We gaan nog naar de Felleskjøpet en doen wat boodschappen bij de Coop en halen de zakken op voor de varkens.



Het vosje is er weer.



Dinsdag 27 april is het Koningsdag in Nederland en gaat ook bij ons de vlag uit.


Nico komt en zaagt de planken op maat en verft de koppen. Die kunnen dan a.s. zaterdag op de kop van de stal gezet worden.
's-Middags krijgt Peter via een sms bericht dat uit het onderzoek blijkt dat hij diverticulitus heeft gehad. Die avond zaagt Peter nog wat bomen in stukken.

Woensdag 28 april moet Femke naar Elverum voor haar mri. Ze neemt de trein van 14.32 uur en is om 23.45 uur weer terug in Kåsa.
 
Aan het einde van de middag zagen Peter en ik nog wat bomen.


Donderdag 29 april






Aan het einde van de middag helpen Femke en ik Peter met bomen zagen. Astrid Uggerud komt nog langs voor eieren en neemt ook een pak witte wijn en een fles rode wijn mee. Ze krijgen visite en hadden geen wijn in huis en wij nog wel.

Vrijdag 30 april is er weer een nieuwe witte kip dood, de derde dus al. Even later rijden Femke en ik weer naar Tynset. We gaan o.a. schroeven halen en daarom had ik daarvan een foto gemaakt.


We gaan ook naar de Felleskjøpet , de medlemsbutikk van Nortura en de Domus. Als we net onderweg zijn krijg ik een sms-je dat er vandaag weer een stroomonderbreking is. Even later een berichtje dat hij vervroegd wordt i.v.m. de begrafenis.

Die middag ga ik naar Øversjødalen om de laatste eer te bewijzen aan Tordis. Niet in de kerk want dat is nu niet mogelijk maar wel op het kerkhof. 

Zaterdag 1 mei is Nico er en wordt de onderkant van de kopkant van de stal vernieuwd. Tenminste de nieuwe planken worden over de oude gezet.

Peter boort de schroeven voor.

Nico gaat de ladder op en zet de planken vast.





In de middag is het klaar en het ziet er al een stuk beter uit zo.


Als Nico naar huis is gaan Peter, Femke en ik hout klieven.


Dit moet alvast worden gekliefd.


1e pallet is klaar

Zondag 2 mei 



Aangezien Peter nog moet werken voor VBGE gaan Femke en ik klieven. 


2e pallet klaar en een gedeelte in pallet 3.


Peter heeft die avond nog een vergadering van het bestuur van Fjelltun aangaande de 17.mei viering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten