zondag 14 juni 2020

Week 24

 Maandag 8 juni zijn we 36 jaar getrouwd









Daar gaan we weer.


Dinsdag 9 juni en het water trekt zich terug.






Femke bezig om de afstandshouders te plaatsen.



Peter en ik hebben het oude varkenshok hersteld en aangepast en dat kan nu ook op het veld erbij gezet worden.




Hondenuitlaattijd.





Op de uitkijk


Woensdag 10 juni

Een nieuw soort vogel


Peter aan het maaien

Halm rijden












Donderdag 11 juni



Mickey aan het balanceren


Vandaag komen de varkens en Peter heeft een vergadering in Tolga en dus staan Femke en ik er alleen voor. We hebben de hekken klaarstaan en als Hans Olav komt is alles klaar.


Daar komen de eerste van de in totaal twintig varkens.


So long so good

Het uitladen gaat goed maar de varkens zijn zo blij dat ze de vrachtwagen uit zijn dat ze gaan rondrennen in het veld en ja hoor daar gaan ze dwars door de draad waar stroom op staat.
De meeste gaan gelukkig weer terug en blijven dan netjes in het veld maar er gaat er eentje van door en die gaat het andere veld op. Ik er achteraan en gelukkig krijg ik hem te pakken bij de sloot. Opgetild en dan is Femke er ook en neemt Hans Olav hem van me over. Want dan is 25 kilo toch wel zwaar hoor, zo'n spartelend rose gevalletje. Hij zet hem in het veld erbij en dan staan ze daar alle twintig.

Goede reis terug naar Tynset

En nu maar lekker groeien.


Kijken of alles wel goed gaat.
Als Peter tegen tienen belt en zegt dat hij terug naar huis komt en vraagt hij wat ik gedaan heb, dan kan ik zeggen dat ik hard gewerkt heb en een varken heb gevangen.

Vrijdag 12 juni






Ik slaap





Je kunt ook in de voertrog gaan liggen.




Zaterdag 13 juni

Beer en Cissa uitlaten en dan sloot in en uit.






Zondag 14 juni

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten