dinsdag 4 februari 2020

Met Peter naar Kiel en met Petrus terug naar Kåsa

Zondagmorgen 2 februari rijden Peter en ik naar de brievenbus en wachten we tot Kari Grete met Bjørg en Inger en Jan langs komen rijden. Wij rijden achter hun aan naar Alvdal alwaar we op de bussen wachten , dan ontbijten en daarna allemaal de bus in gaan.In totaal rijden we met vier bussen richting Oslo. Onze bus is het laatste weg en daarom hebben we bij Myklegård alleen een hele korte plaspauze.

We zijn wel mooi op tijd bij de ferry.

Als we onze bagage hebben en ook onze boarding cards gaan we naar binnen en daar is het even wachten tot we aan boord kunnen.

Klokslag 13.15 uur gaat de controle open en bewegen we ons langzaam richting boot en naar binnen.
Wij en Bjørg en Kari Grete moeten naar de tiende etage en onze hutten liggen vlak bij elkaar. Jan en Inger hebben gekozen voor een buitenhut en die zitten op de elfde etage.

Het is een mooie hut en er moet even geposeerd worden.

We eten samen met Bjørg en Kari Grete terwijl Jan en Inger bij twee vriendinnen zijn gaan zitten. Het is een buffet en er is van alles en nog wat te krijgen.
Na het eten gaan we wat alcohol inslaan en gaan daarna lekker nog wat drinken.

Even een paar buitenopnames.

Om half zeven ga ik samen met Bjørg en Kari Grete naar de show en daarna ontmoeten we de andere weer in de pianobar. Iets later op de avond gaan we nog naar de vijftiende etage waar muziek gespeeld wordt en men kan dansen.

De volgende dag betalen we voor ons ontbijtbuffet en eten Peter en ik samen. De rest heeft ervoor gekozen om ergens anders te eten. Daarna wachten we tot we de boot afkunnen en lopen we gezamenlijk naar Løwenbrau.

Ik neem wel even een duik in de Edeka om milka chocolade te kopen. Ook doen we de kaarten voor Yore,Carney en Macèal op de bus.

We drinken en eten en praten met wat andere noren die ook in het restaurant zijn.

Ik besluit om na het eten om alvast op mijn gemak richting de boot te lopen. De andere drinken nog wat en zullen daarna een taxi terug nemen naar de boot. Jan en Peter zullen wel te voet gaan.
Ik koop nog een paar dingen en vlak bij de boot zie ik Jan en Peter bij de stoplichten staan.

Als we terug de boot op willen gaan hebben we een probleem. We hebben onze paspoorten en boardingpassen bij maar dan ontdekt een controleambtenaar dat in het paspoort Petrus staat en op de boardingpas staat Peter. Foutje bedankt.
We moeten een klein eindje terug lopen naar het kantoortje van Color Line en daar worden we gelukkig vlot geholpen. Peter krijgt een nieuw boardingpas met Petrus erop en zo zijn we net op tijd terug bij de controle en mogen we aan boord. Jippie.

We besluiten om onze boodschappen in de hut te leggen en ons om te kleden. Tegen drie uur gaan we naar de conferentiezaal waar we een glas champagne krijgen en alwaar de nieuwe reisgids officieel gepresenteerd wordt. Ook worden er prijswinnaars getrokken en Kari Grete is een van de gelukkigen.

Na afloop lopen Peter en ik nog even over de boot en om 17.00 uur hebben we een gezamenlijk diner.

Na het eten ga ik met Bjørg en Kari Grete weer naar de show, een andere deze keer, en daarna zien we elkaar weer bij de pianobar. Ook deze avond gaan we naar de vijftiende etage en kijken we naar de dansende paren.

Na alweer een goede nachtrust ontbijten we en dan is het bijna weer tijd om de boot af te gaan.
We zien de boot aankomen in de haven en aanmeren en gaan dan met onze spullen weer de boot af.
Terug naar de bus, bagage onderin en weer in de bus.

Het eerste stuk rijden we met vier bussen maar alleen onze bus gaat naar Alvdal. De andere drie rijden terug via Dombås.
Bij Myklegård hebben we deze keer wat meer tijd en kunnen we koffie met wat lekkers nemen.

Daarna verder naar Alvdal waar we nog een afscheidsdiner hebben. Dan zit het er weer op en rijden Peter en ik naar Tynset om varkensvoer op te halen. In Tolga halen we nog een pakje op en daarna rijden we terug naar Kåsa.