donderdag 2 mei 2019

Yore op vakantie in Noorwegen

Dinsdag 23 april reis ik al heel vroeg ( trein van 04,40 uur) naar Nederland om de dag erop samen met Yore terug te reizen.
Na aankomst in Maastricht haal ik eerst de sleutel van mijn kamer en dan met de bus naar Nienke en Jhon. Yore wacht me al op. We pakken zijn spulletjes in en dan gaan de kids naar bed en ik ook.
Ik overnacht in een kamer achter het station in Maastricht en woensdag 24 april komt Jhon met Yore naar het station en gaan we om 09,00 uur met de trein naar Schiphol.



Daar aangekomen lopen we naar de security waar het totaal niet druk is. Yore wordt gefouilleerd op snoepjes en helpt mee om de bakken op te ruimen. Dan is het tijd om wat te eten en vliegtuigen te bekijken.


Vervolgens naar de gate waar we horen dat het vliegtuig iets vertraging heeft.  Als we in het vliegtuig zitten duurt het nog lang aangezien er iemand uit het vliegtuig wordt gehaald maar daarna gaan we de lucht in. Yore is eerst een heel klein beetje benauwd maar al gauw zegt hij dat het heel leuk is. We hebben een paar luchtzakken maar ook dat is geen probleem.

Aangekomen op Gardermoen heb ik een klein probleempje met mijn handbagage maar nadat dat is opgelost gaan we eten bij Peppe's pizza en daarna even spelen.


Om 18.59 uur gaat onze trein maar ook dat gaat niet vlekkeloos. Door een stroomstoring moeten we bij Tangen eruit en de bus in naar Elverum. Onderweg worden we aangehouden en dan blijkt dat onze chauffeur in alle haast zijn rijbewijs heeft vergeten. Er moet een nieuwe bus komen met een nieuwe chauffeur en dan worden we naar Tolga gereden alwaar we ruim na middernacht aankomen. Femke en Peter staan ons op te wachten en dan gaan we naar huis.

En nu lekker slapen
Donderdag 25 april

Samen ontbijten
Daarna de stal in en de varkentjes en de kippen verzorgen.



Even op de sneeuwscooter





Met zijn allen Beer en Cissa uitlaten





Lekker buiten eten

Zoek Yore


Met opa in de tractor

Na het spelen is het lekker om even tv te kijken
Vrijdag 26 april

We laten Beer uit en verzorgen de beesten.



Yore an het spelen

Yore met Beer
In de middag rijden we met twee auto's naar Tynset. Yore bij opa in de Isuzu en Femke en ik in haar auto. Eerst naar de Felleskjøpet en dan naar de Domus.

Even poseren
 Daarna lopen we via de Troll naar het Kebab House waar we gaan eten.




Pizza is voor Femke die de rest mee naar huis neemt.

Yore heeft een lekkere Burger
Na het eten gaan we terug naar de Domus en halen we de zakken op voor de varkens. Dan terug naar huis.

Zaterdag 27 april

Het is Koningsdag in Nederland en wij hangen de vlag ook uit.

Yore helpt opa mee om de sneeuwpaaltjes op te ruimen

Opa in de tractor en Yore loopt

Vandaag is het utedag bij Fjelltun en Yore rijdt met opa mee terwijl Femke en ik te voet gaan.



Spelen met de andere kids


 Na het spelen, eten en de speurtocht gaat Yore met Femke en mij te voet weer terug.


Bijna weer thuis
De rest van de dag lekker gespeeld met van alles en nog wat.
Ook nog geskyped mat papa, mama, Carney en Macèal en nog wat televisie gekeken.

Weer helemaal schoon gewassen
Zondag 28 april

Het is weer prachtig weer en het is lekker om naar de brug te lopen.


Daarna wordt het karton verzameld om te worden opgestookt door Yore en opa.


Wat je allemaal kunt doen met een doos.

Ik ben een vliegtuig

Varkens aaien
 Dan steken we de grill aan en wordt er lekker buiten gegeten.





Daar horen ook marshmallows bij.
Na het eten gaan opa en Yore naar de buurman om koeien te kijken.
Er is een kalfje van 2 dagen oud en eentje van een maand oud.
Daarna gaan opa en Yore de berg op en wordt er onderweg door Yore met klei gespeeld.

Terug en handen wassen in de sneeuw.
Maandag 29 april

Het buiten spelen wordt afgewisseld met binnen lekker lezen en spelen.


Allerlei bouwsels
Dinsdag 30 april

Het water in de Hola komt steeds hoger, dus we hebben weer kans op een overstroming.



Yore en ik rijden naar Øversjødalen om afval weg te brengen. We nemen tevens alle glazen potten en flessen mee, alsmede de blikjes. Yore weet er wel weg mee.

 Daarna gaan we op bezoek bij Gro alwaar we kunnen knuffelen met de lammetjes.



Mama met tweeling

Dan weer naar huis om daar verder te spelen.

Woensdag 1 mei

Het regent een beetje maar Beer en Cissa moeten naar buiten dus wij ook.



Daarna de stal in en de varkens eten geven.


Hier een lekker aardappeltje
 Dan moeten we nieuwe halm halen voor bij de varkens en Yore helpt goed mee

Ik zit goed hoor oma.

Hard werken

Duwen maar oma
 Voor de laatste keer avondeten bij oma en opa en dan worden het pannenkoeken.

Opa heeft heel veel slagroom erop gedaan.
Donderdag 2 mei

Afscheidscadeautje


De wekker loopt al weer vroeg af omdat we de trein vanuit Tolga nemen om 06.40 uur. Femke en opa brengen ons weg en zwaaien ons uit.

Op weg naar Hamar

Lekker ijsje eten terwijl we wachten op de trein naar Gardermoen
Op Gardermoen aangekomen is het eerst tijd om te spelen. Dat heeft hij wel verdiend na zo'n lange treinreis.



Daarna door de security en even rond kijken in en bij de winkels.




Als we de gate weten lopen we daar alvast naar toe en moet er weer even geposeerd worden natuurlijk.


Dan is het wachten bij de gate, nog wat eten en drinken en dan het vliegtuig in. De vlucht verloopt goed en we landen mooi op tijd op Schiphol. Even naar de wc en dan gaan we wachten op de trein.Eerst zien we nog wat marechaussee's en krijgt Yore een sleutelhanger.


Als de trein komt stappen we in en in Utrecht stappen we over op de trein naar Maastricht.




In Maastricht aangekomen lopen we eerst naar mijn slaapplek om de sleutel op te halen en daarna gaan we met de bus naar papa en mama. Papa staat buiten al te wachten met Carney en iedereen is blij om elkaar weer te zien en te kunnen knuffelen.

Als de kids slapen praat ik nog even bij met Nienke en Jhon en daarna ga ik met de bus terug naar het station en loop ik naar mijn kamer.

Vrijdag 2 mei

Ik reis terug naar Schiphol en loop daar wat rond alvorens door de security te gaan en op weg te gaan naar de gate. Mijn vliegtuig heeft een vetraging van ruim een uur maar we hebben een boek dus we lezen gewoon.

Op Gardermoen eet ik wederom bij Peppe's pizza en dan de trein in. Deze mkeer gaat de treinreis volgens planning en wordt ik om 23,15 uur opgehaald in Tolga door Peter en Femke. Net voor twaalven zijn we thuis en zit het er weer op voor deze keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten