dinsdag 2 april 2019

Even naar Nederland

Donderdag 28 maart brengt Femke ons al weer vroeg naar Røros en nemen Peter en ik aldaar het vliegtuig naar Gardermoen. Van daaruit vliegen we naar Amsterdam waar we onze huurauto ophalen.

Daarna rijden we naar Oosterhout om het nieuwe huis van Ria en Wout te bewonderen. We eten daar onze lunch en tegen het einde van de middag rijden we naar Bert en Adrie in Nispen.

Vrijdagmorgen rijden we naar Roosendaal en doen we wat inkopen. Nieuwe schoenen voor Peter en een aantal cadeautjes voor Yore, Carney en Macèal. Dan naar het Dijkcentrum alwaar we een oude bekende tegen het lijf lopen: Erna Weltings. Ze hoorde ons praten en riep heel verbaasd onze namen. We hebben even bijgekletst en daarna zijn we naar Guus van Dinther gelopen en hebben we wat boodschappen gedaan. Ook nog kibbeling en haring gekocht die we samen met Bert en Adrie hebben opgegeten.

Het is lekker weer en we zitten heerlijk in de tuin als Janne en haar dochter Eva nog langskomen. Eva komt in augustus met Bert en Adrie mee naar Noorwegen om op onze beesten te passen.

Die avond lopen we naar restaurant De Linden aan de Heuvellaan in Essen en genieten van een heerlijke maaltijd. Daarna terug gelopen en nog een afzakkertje genomen.

Zaterdagmorgen ontbijten we al vroeg en daarna rijden we via België naar Maastricht. Daar komen Jhon en Yore net thuis van het zwemmen.

We gaan ook even naar het winkelcentrum.

Daarna lopen we terug en kunnen de kids lekker in de tuin spelen.

We bestellen frietjes en snacks en die eten we gezellig op in de woonkamer.
 Daarna gaan Peter en ik naar Bed and Breakfast Hof van Wolder alwaar we onze kamer krijgen.

Ons bed

Zondagmorgen krijgen we een heerlijk ontbijt en daarna pakken we de boel weer in en rijden we naar Jhon en Nienke. Spelen in de tuin en het speeltuintje er vlakbij.

Dan is het alweer tijd dat we wegmoeten en nemen we afscheid. Binnenkort komik weer terug om Yore op te halen.

We eten bij Bert en Adrie en hebben nog een gezellige avond.

Maandag is het 1 april en is Femke jarig.

Wij rijden we naar De Dolder waar we een afspraak hebben bij Havebo.Als een aantal dingen besproken zijn rijden we naar Schiphol om onze huurauto in te leveren.

Nog even benzine tanken.
 Als we de auto hebben ingeleverd nemen we de bus naar ons hotel: Best Western Plus Amsterdam Airport Hotel.
Daar eten we en hebben we nog een rustige avond.

De volgende ochtend ontbijten we en nemen daarna de bus naar Schiphol.

De vlucht verloopt goed en zo arriveren we mooi op tijd op Gardermoen.
Gardermoen

Om drie uur nemen we de trein en zo zijn we om iets over zevenen in Tolga waar Femke ons al op staat te wachten.