maandag 19 november 2018

Derde kleinzoon en Sinterklaasintocht

Donderdagmorgen 15 november brengt Femke ons naar Tolga alwaar Peter en ik de trein nemen naar Gardermoen.

De treinreis verloopt vlot en daarna het vliegtuig in.

We landen mooi op tijd op Schiphol en dan nemen we de trein naar Maastricht. Even voor zessen komen we aan bij het UMC waar Nienke is opgenomen in afwachting van de bevalling. Ze ligt op dezelfde kamer als drie jaar geleden toen Carney in aantocht was.

Spelen met Carney in het ziekenhuis
We gaan warm eten in het restaurant van het ziekenhuis en wederom doet ons noorse pasje het niet. Dan maar anders betalen.

Door omstandigheden slapen we in het NH Hotel aan de overkant van het ziekenhuis en op vrijdagmorgen gaat Jhon Yore naar school brengen en eten Peter en ik tesamen met Carney en gaan wij daarna naar Nienke.  We besluiten om met Carney de bus naar het centrum te nemen en dat is erg gezellig.

We kopen een beschuitenbus voor Ineke en lopen over de markt heen alvorens we weer terug gaan naar het ziekenhuis. Daar is Yore ondertussen ook weer gearriveerd.

Daarna gaan Peter, Yore en Carney wat eten en kunnen Yore en Carney ook wat kleuren.

Aangezien ondertussen de bevalling in gang is gekomen gaan wij terug naar het hotel en gaan Yore en Carney lekker in bad alwaar we even later te horen krijgen dat onze derde kleinzoon Macèal is geboren. Alles is goed gegaan en we kunnen Nienke per telefoon alvast feliciteren.

Daarna gaan Yore en Carney lekker slapen en kijken Peter en ik nog naar de televisie.

Zaterdagmorgen gaan we naar Nienke en Macèal en kunnen we Nienke en Jhon persoolijk feliciteren met hun derde zoon.

Dan is het tijd om naar de Sinterklaasintocht te gaan en dus gan we met de bus naar het centrum.

Yore en Carney worden goed verwend door de Pieten en het is leuk om te zien.

We lopen nog even bij de Hema binen om pepernoten etc. te kopen en gaan daarna op de bus wachten.

Terug in het ziekenhuis is het fototijd.

Tegen de avond gaan Peter en ik met Yore en Carney naar het Novotel alwaar we een familiekamer hebben. Onderweg broodjes en drinken gekocht en op de kamer gegeten.
Kinderen afgespoeld en zelf onder de douche gegaan, nog wat televie gekeken met de kids en toen zijn die gaan slapen.
Zelf hebben we nog wat televisie gekeken en toen ook gaan slapen.

De volgende morgen lekker ontbeten en toen weer naar het ziekenhuis. Nienke en Macèal hadden een goede nacht gehad en Jhon volgens mij ook.

Lekker knuffelen
Aangezien Nienke met Macèal uit het ziekenhuis mochten zijn Peter en ik met de kids naar ons hotel gelopen alwaar ze iets later werden opgehaald met de taxi. Nog even gezwaaid naar Nienke die achterin de taxi zat en dat was dat.

Die avond gegeten in het hotel en de volgende morgen ontbeten. Daarna naar het station gelopen waarbij we Yore nog aan de telefoon hebben gekregen.
Op het station aangekomen belde Nienke nog en toen de trein in naar Schiphol.

Onze vlucht naar Gardermoen verliep goed, zo ook de vlucht naar Røros waar Femke ons kwam ophalen. Zo waren we tegen negen uur weer thuis.