donderdag 20 oktober 2011

Kapper



Vandaag naar de kapper geweest in Tolga. De kid, gesponsorde taxi van de kommune Tolga, kwam me om 09.45 uur ophalen. Voor de kapitale som van 40 Nkr oftewel €5,00 wordt je netjes naar Tolga gebracht.Let wel dit is 40 kilometer. Bij het station afgezet vanwaar het nog een klein eindje lopen is naar de kapper. De afspraak was om 09.45 uur en ik was iets te vroeg dus even lekker zitten lezen in een noors roddelblad: Se og hør.
De kapster bleek oorspronkelijk uit Holøyen te komen, dus lokaal bekend met de omgeving en de mensen. Dus makkelijk om ergens over te kunnen praten. Ze heeft mijn haar heel goed geknipt en de spaarzame kleur die er nog inzat is totaal weg. Goed grijs dus. De klant die na mij kwam was een bekende uit Øversjødalen en zij zei gelijk tegen me: gisterenavond was je toch nog niet grijs?
Daarna even wat boodschappen gedaan en nog even langs geweest bij Hein en Danielle Driehaus. Zij zijn enige tijd geleden in Vingelen komen wonen en zijn bezig om hun printshop/inramen van foto's etc/geven van workshops etc etc hier verder op te bouwen: Kreativt senter Atelier Hvit Sommerfugl.
Daarna om 11.30 uur weer met de kid terug naar Øversjødalen.

1 opmerking:

  1. Nienke van Gastel21 oktober, 2011

    Ziet er netjes uit mam, echt waar.
    En moet eerlijk zeggen dat ik dit mooier vind dan toen het gekleurd was...
    XXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen