vrijdag 7 januari 2022

Week 51-52-01 Yore en Carney in Noorwegen

Woensdag 22 december brengt Peter mij naar de trein in Tolga zodat ik de trein naar Gardermoen kan nemen. Yore en Carney zijn dan met Jhon onderweg naar Zaventhem

 


Eigenlijk zou ik de trein van iets over half elf nemen maar die is gecanceld dus daarom de trein van iets over half een. Het is niet druk en we kunnen onze mondkapjes op een gedeelte van de reis vergeten. We hebben onderweg wat vertraging maar dan ben ik om 17.15 uur op Gardermoen. Het vliegtuig van Brussels Airlines is op tijd en na wat wachten komen Yore en Carney naar de uitgang. Iedereen blij maar dan moeten we nog met de begeleiding mee om de papieren te controleren. Alles is goed en kunnen we naar de toilet. Daarna wat spelen en eten kopen voor onderweg aangezien we te weinig tijd hebben om op Gardermoen iets te eten. We nemen de trein van zeven uur.




We komen iets na elven in Tolga aan en dan komt Peter al aangereden om ons op te halen. 

Donderdag 23 december en we gaan goed aangekleed Beer uitlaten en natuurlijk lekker buiten spelen.










Maar ook tijd om lekker binnen te spelen.





Vrijdag 24 december en Peter is samen met Yore naar Fam. van Dijk geweest om de bestelde banketkransen te halen. Yore heeft zich vermaakt met Tygo. Daarna hebben ze kransen afgegeven bij Erik en Erlend. Carney heeft mij ondertussen geholpen met de zakken uit te zoek voor de varkens en de kippen.



Lekker warme chocolademelk drinken.




's-Avonds gaan we gourmetten.



Lekkere cake gemaakt door Femke




En natuurlijk ijstaart



Yore heeft het warm


Carney heeft het ook warm


Zaterdag 25 december en het is 1e Kerstdag





We hebben cadeautjes en iedereen is benieuwd.














In Maastricht geniet Macèal van zijn gourmet


Zondag 26 december 2e Kerstdag, van alles wat 



Macèal geniet thuis van zijn Kerstontbijtje

 

Mijn cadeautjes van de Kerstman

Sneeuw




Maandag 27 december en speeltijd






Femke en ik dachten dat goed te doen was voor de kids om nar boven te lopen en daarna naar beneden te komen op de slee. Maar het lopen ging sneller dan het op de slee naar beneden komen. De sneeuw was te hoog en  plakte te veel.


















Maar we hebben wel erg veel gelachen.

vol gesneeuwd

Dinsdag 28 december en we gaan naar Savalen, op bezoek bij de Kerstman. Carney moet onderweg overgeven maar daarna is hij gelukkig weer helemaal zichzelf.












Op de foto met de Julenisse











 



even spelen






In het winkeltje kijken we nog wat rond.




Lolly uitzoeken






















Pepperkakehus

Dan rijden we terug naar Tynset en gaan we eerst een andere broek halen voor Carney. De andere is nat en  vies geworden. Daarna gaan we naar het Kebabhuis om wat te eten.






Na het eten gaan we naar de Domus , doen wat boodschappen en halen de zakken weer op. Daarna weer naar huis.

De twee snoeplolly's





29 december in Maastricht waar Nienke en Jhon samen met Macèal naar de bssten bij het circus zijn gaan kijken. Ook kijken naar wat puppies en Macèal is gelukkig niet bang ervoor.

 


Vanmiddag is Yannick bij ons op de koffie geweest. Was erg gezellig en we hebben weer bijgepraat.

Donderdag 30 december en de varkens liggen lekker groot te worden.



Femke heeft oliebollen en appelbeignets gebakken en ze smaken heerlijk.




Vrijdag 31 december en het is vandaag Oudjaar.






's-Middags rijden we naar Fam. van Dijk maar eerst halen we de zakken op en doen wat boodschappen. Het is erg gezellig en ze hebben allerlei lekkere dingen gemaakt. Yore en Carney spelen bowlen op de Wii samen met Niels en Tygo. We praten weer bij en tegen het einde van de middag rijden we weer naar huis.

's-Avonds kijken we films op de televisie en als het twaalf uur is worden we verrast door vuurwerk rondom ons. Bij verschillende buren en hutten wordt om de beurt siervuurwerk afgeschoten en dat is heel mooi om te zien. Yore en Carney hebben sterretjes.





Zaterdag 1 januari Nieuwjaarsdag en het is weer speeltijd buiten.











Daarna maken Yore en Carney het nieuwe terras sneeuwvrij.



En ook het terras aan de achterkant van het huis wordt schoongemaakt.




Daarna lekker naar binnen om wat te drinken en te spelen terwijl ik mandarijntjes pel voor de varkens.







Die avond hebben we pizza.


Zondag 2 januari gaan ook Peter, Femke en ik samen met Yore op de mat om naar beneden te glijden.















































Het is eigenlijk wel heel leuk om te doen.

Opgewarmd doen we dan de jaarlijkse Kerst-fotoshoot










Maandag 3 januari en we glijden weer.






Die middag gaan we naar Tynset alwaar we nog wat legopoppetjes kopen en in het Domuscafe wat eten.



Dinsdag 4 januari en het is erg mooi weer, maar wel koud want het is -22.
Ik moet eerst bloed laten prikken in Tolga en urine laten nakijken.

Femke en ik laten de honden uit en we maken wat foto's.















Als ze weer binnen zijn gaan de kids pepperkake versieren.



En ze willen met Beer op de foto.



Daarna gaan we sneeuw ruimen buiten bij de garage en dan laat Yore de sneeuwschuiver los zodat die van de helling afgaat. Dus moet hij naar beneden om hem te halen.




Bij de sneeuwschuiver




Carney aan het werk met de kleine schep.







sneeuwengel Carney

sneeuwengel Yore






Samen op de sneeuwschuiver en oma duwt

Weer opwarmen en dan lekker spelen.



Die avond eten we sveler.




Woensdag 5 januari en de voorlaatste dag in Kåsa voor Yore en Carney. Er wordt gespeeld, binnen en buiten ,gelezen en televisie gekeken.

Die avond staat er hakk op het menu.


Donderdag 6 januari en vandaag ga ik met de kids naar Gardermoen.

Nog even wat televisie kijken

Tassen zijn gepakt

Ze nemen afscheid van opa en Femke brengt ons naar het station waar we om iets over half een de trein zullen nemen.
Op het station van Tolga

Yore eet in de trein maar Carney neemt maar een klein beetje.


Carney is ziekjes en moet weer overgeven. 

Na de lange treinreis zijn we om iets over vijven bij ons hotel alwaar we in de rij op onze beurt moeten wachten. Het is druk dus. Maar we krijgen een hele mooie kamer met genoeg bedden.

Bed voor mij

Bed voor Yore en 1 voor Carney

Een bad

Aangezien het menu in het hotel niet voor kinderen is gaan we terug naar het vliegveld waar ze eerst even kunnen spelen om daarna te gaan eten.





Tenminste Yore en ik eten en Carney pikt wat in het eten. Drinken doet hij gelukkig wel.



Terug op de kamer gaan ze lekker in bad. Eerst Yore en daarna Carney.



Daarna nog ieder twee danoontjes als dessert en dan lekker naar bed. Ik kijk nog even op mijn tablet en dan ga ik ook slapen.

Vrijdag 7 januari gaat om 03.45 de wekker. Plassen, wassen en aankleden en dan met rugzakken naar beneden alwaar we hun ontbijt ophalen. Dan naar het vliegveld en gaan we in een hele lange rij staan bij Brussels Airlines. Een van de medewerkers helpt ons nog om het formulier voor België in te vullen en dan moeten we wachten tot ze opgehaald worden. Er is een en ander fout gegaan met de unaccompagnied minor omdat de eigenlijke vlucht gecanceld is. Gelukkig is alles nu toch goed gekomen.




Wachten duurt altijd lang

Een medewerker van Brussels Airlines neemt de kids mee en dan neem ik afscheid. Dat doet altijd weer zeer.

Macèal zal wel blij zijn om zijn broertjes weer thuis te hebben.

Ik ga terug naar het hotel en ga dan ontbijten terwijl Yore en Carney weer in het vliegtuig zitten richting Zaventhem. Daarna neem ik de trein terug richting Tolga. In Tynset stap ik uit en wordt ik opgehaald door Femke. Ze heeft een andere jas voor mij bij want het is weer wat kouder dan toen ik weg ging. We doen boodschappen en dan gaan we weer naar huis. Jhon heeft ondertussen de kids opgehaald en is weer terug in Maastricht alwaar ze opgewacht worden door Nienke en Macèal en de nieuwste aanwinst: een puppie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten